• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duntoffla
    Galia skrev 2011-04-22 20:46:05 följande:

Hej, läser tråden sporadiskt men skriver sällan. Är helnöjd med min cam men har upptäckt nu när solen ligger på mer och mer att suffletten är lite kort. Vad säger ni experter. Är parasoll det bästa eller ska man investera i en sån där solskyddssufflett som man kan dra hela vägen ner (har sett nån med nät och silver som ska reflektera ljuset samtidigt som luft cirkulerar). Eller något annat? Hoppas ni kan hjälpa {#emotions_dlg.flower}

Jag skulle köpa ett solskydd som man fäster på den befintliga sufletten och bygger på den. Typ Aussie´s finest solskydd. Jag, personligen gillar inte parasollerna. 
  • AnPa

Jag tycker att parasoll har funkat ganska bra, det enda är att det är så irriterande att behöva flytta det hela tiden. Bugaboo's uv-nät ska ju inte skydda speciellt bra, men axel och Idas skydd ska tydligen vara bra. Funderar på att köpa ett sånt, då kan man ha det på olika vagnar också :)

• AnPa

Linaenn: jag ser att våra söner är ungefär lika gamla (v är född 24/2 -2010) och han skulle aldrig vilja ligga bakom ett sånt där skynke. Men det kanske beror på hur de är, V vill gärna se saker omkring sig och bli typ tokig bara sufletten är uppfälld.

• linaenn
    AnPa skrev 2011-04-23 11:13:24 följande:
    Linaenn: jag ser att våra söner är ungefär lika gamla (v är född 24/2 -2010) och han skulle aldrig vilja ligga bakom ett sånt där skynke. Men det kanske beror på hur de är, V vill gärna se saker omkring sig och bli typ tokig bara sufletten är uppfälld.
    ja min son blir också tokig om han inte ser ut, jag tänkte t ex på när han sover i vagnen och man är ute på promenad. annars tror inte jag heller att nåt sånt funkar för oss.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • Fröken Småland

Glad påsk i tråden! Fröken Småland tänkte köpa en påskpresent till sig själv på Babyshop men lyckas inte använda presentkortet Tips någon?

• gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-04-23 11:44:13 följande:
    Glad påsk i tråden! Fröken Småland tänkte köpa en påskpresent till sig själv på Babyshop men lyckas inte använda presentkortet Tips någon?
    Oj, nu känner jag mig lite ansvarig som tipsade om rabatten. Jag har dock inte provat att använda den själv än. Min erfarenhet är i alla fall att gde där erbjudandena brukar fungera bra, och groupon (där man kunde köpa erbjudandet) är trevliga om man hör av sig till dem och frågar. Men kanske bättre att höra av sig direkt till Babyshop i det här fallet.

Men nu kom jag på en sak. Det kan möjligen vara så att rabatten inte är aktiverad än. Så var det för mig tidigare en gång. Eftersom presentkortskoderna skapas i samma ögonblick man köper dem så måste groupon sedan skicka koderna till affären för att de ska aktivera dem. Förmodligen är det så, och i värsta fall kanske de då inte aktiveras förrän efter helgen, när det finns folk på Babyshop (om de har påskledigt). Tråkigt i så fall men det kan nog vara så.
  • Kajsan
    gavagai skrev 2011-04-23 12:04:02 följande:
    Oj, nu känner jag mig lite ansvarig som tipsade om rabatten. Jag har dock inte provat att använda den själv än. Min erfarenhet är i alla fall att gde där erbjudandena brukar fungera bra, och groupon (där man kunde köpa erbjudandet) är trevliga om man hör av sig till dem och frågar. Men kanske bättre att höra av sig direkt till Babyshop i det här fallet.

Men nu kom jag på en sak. Det kan möjligen vara så att rabatten inte är aktiverad än. Så var det för mig tidigare en gång. Eftersom presentkortskoderna skapas i samma ögonblick man köper dem så måste groupon sedan skicka koderna till affären för att de ska aktivera dem. Förmodligen är det så, och i värsta fall kanske de då inte aktiveras förrän efter helgen, när det finns folk på Babyshop (om de har påskledigt). Tråkigt i så fall men det kan nog vara så.
    jag har använt koden  men jag var också först av alla att köpa den så då kanske jag var först att få den också?
    Jo just det!