• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thj
    sofiia87 skrev 2011-08-02 20:20:11 följande:
    Såg den här tråden, så måste bara passa på att fråga. Hänger ni skötväskan på handtaget på er bugaboo?
    Stod att man inte skulle hänga väskan där. Men en lätt borde väll vara ok?
    Tror de flesta barnvagnsmärken skriver så,för att de inte ska kunna stå till ansvar om någon hänger
    en för tung väska över handtaget och vagnen vippar.Trots att de skriver så tillverkar de alla just skötväskor som går att hänga på vagnen :) så en lätt väska kan du absolut hänga på din vagn :)
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Surkatt

På frogen jag köpte nu satt det till och med krokar, jag misstänker att de är bugaboos egna... Varför skulle de dessutom göra krokar omman inte får använda dem?  

Men till greates news... jag har precis tjingat och betalat ett denim 007 topset på blocket! Tycker det var så mycket finare än 107 som jag har... (Nej, Anpa, jag ska inte härma dig i allt du äger och har.. )

Hoppas jag inte blir lurat. Det sista jag köpte på blocket var ett tarsigt akvarium. Jag är så naiv ibland... Tar för givet att folk säljer saker som är hela, annars säger man det... Men men. Man lär så länge man lever!

• annat82
    Surkatt skrev 2011-08-02 21:07:51 följande:
    På frogen jag köpte nu satt det till och med krokar, jag misstänker att de är bugaboos egna... Varför skulle de dessutom göra krokar omman inte får använda dem?  

Men till greates news... jag har precis tjingat och betalat ett denim 007 topset på blocket! Tycker det var så mycket finare än 107 som jag har... (Nej, Anpa, jag ska inte härma dig i allt du äger och har.. )

Hoppas jag inte blir lurat. Det sista jag köpte på blocket var ett tarsigt akvarium. Jag är så naiv ibland... Tar för givet att folk säljer saker som är hela, annars säger man det... Men men. Man lär så länge man lever!

Fast så finns ju inte krokarna att köpa längre heller

Gillar 007 mycket mer än 107 så tror du blir nöjd om det är i bra skick. Själv letar jag uppenbarligen bara efter sånt som ingen vill sälja just nu :-/
    sofiia87 skrev 2011-08-02 20:20:11 följande:
    Såg den här tråden, så måste bara passa på att fråga. Hänger ni skötväskan på handtaget på er bugaboo?
    Stod att man inte skulle hänga väskan där. Men en lätt borde väll vara ok?
    Vad jag vet så säger iaf de flesta att man inte ska hänga något på handtaget just för vält risken. Men tycker min cameleon känns stabilare än Emmaljuna citycross med skötväskan där. Självklart ska man ju aldrig överlasta, men man kan ju känna efter själv också hur lätt den välter (utan barn i så klart)
  • Surkatt

Annat82: Jag visste inte att de inte såldes  längre. Jag har inte använt dem än.... Men man får juanvända lite sunt förnuft. Man kanske inte kan hmga en 10 kilos skötväska på handraget om en brbis väger 4, och så hävstångsprincipen på det.... 

Jag känner mej ruggigt nöjd med topsetet. Även om det inte är i toptoppskick så är det juett helt annat tyg än på 107. För det passar inte alls att nötas...  

• annat82
    Surkatt skrev 2011-08-02 21:38:55 följande:
    Annat82: Jag visste inte att de inte såldes  längre. Jag har inte använt dem än.... Men man får juanvända lite sunt förnuft. Man kanske inte kan hmga en 10 kilos skötväska på handraget om en brbis väger 4, och så hävstångsprincipen på det.... 

Jag känner mej ruggigt nöjd med topsetet. Även om det inte är i toptoppskick så är det juett helt annat tyg än på 107. För det passar inte alls att nötas...  
    Vad jag vet och hört så säljs de inte längre och annars så tror jag de skulle gjorts till Cam:en också. Verkar vara ganska populära dock och brukar gå dyrt på tradera när de kommer ut. Fick också med mitt frogchassi när det köptes, men använder ändå andra krokar istället som jag gillar bättre. Dessa är dock bra om man inte har öglor på skötväskan. Då stoppar dessa så väskan inte åker ned.
    Och alla andra väskkrokar jag har så står det dessutom på att man inte får hänga för tungt på handtaget, just som varning.

Bra att du är nöjd Är väl det viktigaste
  • annat82

Joddan: Är bara liiiite avis  
    Skulle va så enkelt om jag bara kunde bestämma mig för vagn

• cirkuspuman
    Surkatt skrev 2011-08-02 21:07:51 följande:

Åh det topsetet mailade jag oxå på så det var du som stal det framför näsan på mig!
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • spigg
    annat82 skrev 2011-08-02 21:43:04 följande:
    Vad jag vet och hört så säljs de inte längre och annars så tror jag de skulle gjorts till Cam:en också. Verkar vara ganska populära dock och brukar gå dyrt på tradera när de kommer ut. Fick också med mitt frogchassi när det köptes, men använder ändå andra krokar istället som jag gillar bättre. Dessa är dock bra om man inte har öglor på skötväskan. Då stoppar dessa så väskan inte åker ned.
    Och alla andra väskkrokar jag har så står det dessutom på att man inte får hänga för tungt på handtaget, just som varning.

Bra att du är nöjd Är väl det viktigaste
    Det där lät intressant. Jag stör mig väldigt mycket på att skötväskan (en Brio) glider ner. Har en Donkey och den hålls ju uppe om ena delen är i liggläge men om bägge barnen ska sitta så trycker skötväskan mot deras ben. Vilka krokar är det du använder?
  • Surkatt
    cirkuspuman skrev 2011-08-02 21:45:03 följande:
    Åh det topsetet mailade jag oxå på så det var du som stal det framför näsan på mig!