• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thj
    Fru Hussain skrev 2011-08-02 14:00:45 följande:
    Hej, Jag dka köpa en bugga på blocket men undrar vilket babyskydd som passar? Och hur funkar det köper man en adapter för att passa vagnen å en adapter för att passa bilen. Brukar det säljas tillsammans? Min första bebis så jag har noll koll på hur det funkar
    De bilstolar som är testade med bugaboo är Akta Graco,besafe och maxicosi.
    Be safe och maxi cosi har samma fäste medan aktagraco har ett eget ..

Personilgen tycker jag akta är den mest prisvärda ( man har den så kort tid,max ett år ) får man köpa till
    bilstols adapter 450kr att sätta på chassit.
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Sweetheartno1

Min lilla tjej väger 5,5 kg nu. När var det man skulle byta hack på stötdämparna på hjulen ?

• Surkatt
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-02 14:12:47 följande:
    Min lilla tjej väger 5,5 kg nu. När var det man skulle byta hack på stötdämparna på hjulen ?
    Vart femte kilo inklusive ev. last i korgen...  Så är hon uppe i 5,5 då är det defenitivt andra hacket som gäller.

• annat82
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-02 13:39:15 följande:
    Visst kunde man köpa silikonspray på Clas Ohlsson ?!
    Ja, silikonspray brukar finnas på CO. Fast när vi skulle köpa vår för ett bra tag sedan var de slut på de 3 vi besökte, ren otur
  • thj
    cirkuspuman skrev 2011-08-02 14:12:10 följande:
    Hörni tjejer, är det någon som bytt broms själv på sin CAM? Isf var köpte ni vajern?
    Jag gissar på att du kan beställa den från bugaboo ÅF
  • cirkuspuman
    thj skrev 2011-08-02 15:05:44 följande:
    Jag gissar på att du kan beställa den från bugaboo ÅF
    Jag har frågat runt men det verkar svårt att både få svar och att få tag i denna vajer  ska kolla med en cykelaffär inne i Sthlm som verkar kunna det mesta men de svarar inte i telefon så jag chansade att någon kanske hade bytt sin vajer och kunde tipsa mig  
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • Surkatt

Pratade med en tjej på tunnelbanan somfixade sin trasiga broms på cykelaffären. Men det var nåt om en bricka han inte hade hemma somvar beställningsvara har jag för mej, men annars borde cykelaffären säkert kunna hjälpa dej!

• thj
    cirkuspuman skrev 2011-08-02 15:15:25 följande:
    Jag har frågat runt men det verkar svårt att både få svar och att få tag i denna vajer  ska kolla med en cykelaffär inne i Sthlm som verkar kunna det mesta men de svarar inte i telefon så jag chansade att någon kanske hade bytt sin vajer och kunde tipsa mig  
    Tidigare har bugaboo inte haft så mycket reservdelar uta bytt ut allt,men vet att de numer byter ut broms vajer :)
    Vänta lite så sk jag kolla en sak och sen inboxar jag dig
  • annat82
    cirkuspuman skrev 2011-08-02 14:12:10 följande:
    Hörni tjejer, är det någon som bytt broms själv på sin CAM? Isf var köpte ni vajern?
    Tidigare i tråden har det pratat om reparationskit (till cyklar) från Biltema.
    Hittade dessa två lite snabbt, men har som sagt inte behövt använda själv så har ej testat
    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Reparationssats-vajer/
    http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Reservdelar/Broms/Bromswiresats/

Det första är det jag blivit tipsad om tidigare