• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1

Jag fick inget sådant kort till min CAM som jag hämtade ut på barnbutiken i juni. :S

• linaenn
    thisissarah skrev 2011-07-31 16:43:50 följande:
    Tycker att bromsen på camen tar så dåligt, går det att spänna den själv?
    ja du kan spänna den själv, det står i instruktionsboken hur du gör. superenkelt! 
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • Lillstroem
    thisissarah skrev 2011-07-31 19:19:40 följande:
    Köpte vagnen begad så är lite osäker på om jag fick nån instruktionsbok.
    Finns manualer på bugaboos hemsida annars. =)

Jag skrev tidigare om mitt gnisslande chassi och att det var otroligt trögt att få fast ramen på chassit...
    Fick tips om silikonspray och satte sambon på att spraya.
    Sagt och gjort, han sprayade men de blev ingen skillnad.=(

Men så fick jag för mig idag att jag skulle spraya lite mer (ok, MYCKET mer) hehe och överdoserade silikonspray lite här och var och tadaaaaaa nu klickar den fast på chassit hur lätt som helst!
    Upptäckte dock en annan sak mitt i allt grejande och det var att metallpinnen som går mellan fästena på ramen satt löst, eller den var förmodligen utdragen lite för mkt, misstänker att det också kan ha varit boven i dramat för jag tryckte ihop platsdelarna så mellarummet däremellan blev mindre och ja, det funkar ju klockrent nu.

Vet inte om jag ska tillskriva silikonsprayen hela succén eller om det kan ha varit den där pinnen som spökade (som alltså gjorde ramfästena liiiite för breda). Kan ju vara ett tips till andra om har samma problem att kolla så den inte glidit isär där!
  • Surkatt

Tittar in som snabbast innan jag ska sova (alldeles för sent igen)... Har gått och klappat på min frog hela dan och undra VARFÖR i hela världen de ersatte froggen med cam? Froggen är det jag hade hoppats att camen skulle vara. Eller, nu har jag ju bara frogchassi, och resten cam, men ändå... Borta är känslan av det veka chassit, jag kan hitta tyngdpunkten och balansen i vagnen och till och med balansera upp vagnen upp för trappsteg med en hand utan att bebis hoppar och studsar däri...  Gillar att handtaget är lite tjockare, och jag gillar definitivt att vinkeln är lite annorlunda...  Jag är så kär!  

Och den bruna camklädseln...  Den växer på mej. Blir snyggare och snyggare för varje gång... Med brun solsuflett! Ska sy en dyna o brun och turkos frotté, tror det blir snyggt. Bild kanske kommer (om det blir bra... )

God natt damer!

• Mamma Bondesson

Idag eller imorgon ska jag storstäda camen.
    Jag har aldrig gjort en total städning så jag undrar om ni har tipps? Jag har servicekittet från bugaboo så jag har siliconspray och rengöringen tänkte jag göra med såpavatten.

Några tipps? Goda råd? Allt välkomnas! Tack på förhand!

• Asereht
    Surkatt skrev 2011-08-01 00:42:51 följande:
    Tittar in som snabbast innan jag ska sova (alldeles för sent igen)... Har gått och klappat på min frog hela dan och undra VARFÖR i hela världen de ersatte froggen med cam? Froggen är det jag hade hoppats att camen skulle vara. Eller, nu har jag ju bara frogchassi, och resten cam, men ändå... Borta är känslan av det veka chassit, jag kan hitta tyngdpunkten och balansen i vagnen och till och med balansera upp vagnen upp för trappsteg med en hand utan att bebis hoppar och studsar däri...  Gillar att handtaget är lite tjockare, och jag gillar definitivt att vinkeln är lite annorlunda...  Jag är så kär!  

Och den bruna camklädseln...  Den växer på mej. Blir snyggare och snyggare för varje gång... Med brun solsuflett! Ska sy en dyna o brun och turkos frotté, tror det blir snyggt. Bild kanske kommer (om det blir bra... )

God natt damer!

Kan inte annat än hålla med (förutom att jag inte haft någon cam då). Solig Dessutom kan man ju använda alla tillbehör till Frog även om man inte har camram vilket är ytterligare ett plus enligt mig.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se