Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2010-06-08 20:00:14 följande:
    Viskar *50% rabatt fick jag ändå tillslut!*. Min svarta Bee+ kommer imorgon! Ska sälja cameleon nu... Frågan är om man ska skicka med åkpåsar eller sälja dem separat i höst?
    Shit! Grattis!!!!
  • Fröken Småland
    november09 skrev 2010-06-08 16:38:07 följande:
    hehe bra!! =) lite dum-varning men men =)
    fick med en skötväska med.. bugaboo väska. Men fattar inte hur den ska sättas fast.. de e lixom inte som en axelväska.. utan den har som en ryggsäck men banden sitter inte fast som en ryggsäck utan är korta. Två uppe och sen 2 nere.. så man kan ju inte direkt ha den som en ryggsäck.. ..
    Ryggsäcken skall sättas fast med de fyra kardborrarna, den hänger/ligger längs handtaget kan man säga. Om du kollar på baksidan av ryggsäcken så ser du att själva baksidan är ett lönnfack och att du kan gräva fram en rem som man sätter snett över bröstet. Ena delen drar du fram uppifrån och andra nedifrån och så sätts de samman med en kardborre. Simsalabim!
  • Fröken Småland
    Joddan skrev 2010-06-08 20:37:30 följande:
    Fast jag fick inget erbjudande på mail utan var ny kund så jag gick bara efter vad som stod på startsidan liksom. Ibland ska man ha tur! De var ju jätteshysta, kommer handla där igen!!'
    Ja, det var verkligen schysst! Jag fick just ett sånt ärende prövat hos Allmänna Reklamationsnämnden och jag fick efter en lååång utredning avslag och butiken slapp sälja en vara till mig trots att de orderbekräftat och t o m reserverat pengarna från mitt konto. Jag trodde nog att en sån deal skulle vara bindande men tydligen är det ganska generösa felmarginaler för webbutikerna när de inte har koll på sina rabattkoder.
  • Fröken Småland
    Emma Görander skrev 2010-06-09 12:50:17 följande:

för oss lite "snurriga" BB ägare, kan jag komma med ett himla bra tips,

Självklart är BB´s egna tillbehör de bästa, men regnskyddet tar ju himla mycket plats, och det är inte alltid jag har korgen på vagnen, därför hittade jag ett gamlat Simo regnskydd jag hade kvar från min första vagn, den tar inte mycket plats om har en himla smart lite påse man kan fästa på vagnen, så har man alltid regnskyddet med sig! Skrattande

Jag har mestadels använt ett regnskydd à la soppåse från Tullsa till min Bugga men jag hade en teori om att Brio Go:s kunde passa, någon som har lust att prova? Det är i mjukplast och med nylonnederdel ser det ut som på bild men har inte sett det IRL så det kanske är lika stort och styvt som Bugaboos eget. Dock verkar det täcka hela liggdelen vilket jag tycker är en stor fördel.
  • Fröken Småland

Ja, det kan faktiskt gå bort, fast antagligen inte från innertyget i suffletten. Annars så finns det separata klädslar att köpa även om det såklart är riktigt sura pengar Det var en komplett svart Frogklädsel på Blocket för 400 kr häromdagen t ex.

• Fröken Småland
    Joddan skrev 2010-06-10 08:42:16 följande:
    går det inte att förlänga sittsen på bee+ som det gick på den gamla??????? tycker att sonen glider ner
    Jodå, det går. Du får spänna musklerna bara
  • Fröken Småland

Joddan: Kolla om varukorgens alla remmar är fästa på rätt ställe. På min hakade de ur sina hack och var jättesvår att få tillbaka.

Har ni förresten set på Tiny Tot-bilden att klädseln inte ser ut att sitta med remmarna över piggarna?

• Fröken Småland
    LR75 skrev 2010-06-10 20:26:39 följande:
    någon som skickat ett parasoll och vet vad det kostar?
    Tror att det måste skickas som paket då det är för långt för att skickas som brev. Ergo = snordyrt!
  • Fröken Småland
    LR75 skrev 2010-06-10 20:42:33 följande:
    så då borde 62:- med Schener vara ok då?

Det låter nästan för billigt? Postens billigaste paket kostar 150 kr:..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21