• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • ThereseX

Tjohoo! Visst var det någon som efterlyst rollerbug eller vad det heter? Vet att det kanske inte platsar i tråden men jag såg att det fanns en på blocket. Inte min annons, kan inte länka från telefonen heller...

• AnPa

Murresnurre: skulle väl säga att framhjulen är det som slits mest! Men å andra sidan kan du få en vagn från 07 för 3500-4000:- och nya framhjul kostar 700:- medan en vagn från 09-10 går på 6000-8000:- och då kanske framhjulen måste bytas om ett par, 3 år. Många säljer ju vagnar från 08 tex med nytt chassi men då ska det vara värt de pengarna (ett nytt chassi kostar 2500:- ). Personligen så skulle jag välja en vagn med vingmuttrar på chassit (typ 07-08) för en billigare peng som går att byta sufflett på mm utan att bli ruinerad! Sen gillar jag att inte ha sprillans ny vagn (har haft en ny CAM och swift) och jag blir galen av tanken att de ska gå sönder och bli repiga. En vagn som har lite repor är trevligare att använda helt enkelt

• murresnurre

Tack så mycket för svaren!

Har bara en fråga till Cool. Är det någon skillnad mellan en vagn som är importerad från USA jämfört med en från Europa? När jag köpte min UJ var det nån som sa nåt om att styret på de amerikanska vagnarna inte tål vårt kalla klimat lika bra. Finns det något liknande att tänka på gällande Bugaboos vagnar?

• Noiis
    murresnurre skrev 2011-08-11 20:41:26 följande:
    Tack så mycket för svaren!

Har bara en fråga till Cool. Är det någon skillnad mellan en vagn som är importerad från USA jämfört med en från Europa? När jag köpte min UJ var det nån som sa nåt om att styret på de amerikanska vagnarna inte tål vårt kalla klimat lika bra. Finns det något liknande att tänka på gällande Bugaboos vagnar?
    på europeiska cameleon så sitter banden till midjan i selen på sittdelen fast i ramen medans i USA sitter dom i sittdelen. med andra ord så om du köper en i usa och sen köper en ny sittdelsbas här så kommer du sakna halva selen! den går att köpa separat men bara så att du vet de
    annars e de ingen skillnad 
  • Joddan

Anpa
    Håller helt med. Kändes för mkt med Bee frog och donkey. Froggen älskar jag mer och mer när jag kör den. Helt ljuvlig! Been också men eftersom att donkey går att ha som singel OCH dubbel så fick helt klart beet flytta ändå...