• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Badankan

Hej, jag kan knappt något alls om Bugaboo vagnar och har därför några enkla frågor ang Bugaboo Cameleon. 1. Har förstått att där finns tre lägen på sittdelen men finns det fullt liggläge? Och fullt sittläge (alltså helt upprätt)? 2. Kan man ha skötväska på vagnen 3. Vid vilken ålder har ni börjat använda sittdelen? 4. Har jag förstått det rätt att man ej kan köpa denna som endast som sittvagn utan man får alltid både liggdel och sittdel med i priset? /Malin

• TinkyWinky
    Badankan skrev 2011-08-09 19:43:07 följande:
    Hej, jag kan knappt något alls om Bugaboo vagnar och har därför några enkla frågor ang Bugaboo Cameleon. 1. Har förstått att där finns tre lägen på sittdelen men finns det fullt liggläge? Och fullt sittläge (alltså helt upprätt)? 2. Kan man ha skötväska på vagnen 3. Vid vilken ålder har ni börjat använda sittdelen? 4. Har jag förstått det rätt att man ej kan köpa denna som endast som sittvagn utan man får alltid både liggdel och sittdel med i priset? /Malin
    ska försöka svara på ngn av dina frågor iaf :)

1. Japp tre lägen. tror att det som är fullt liggläge räknas som oxå fullt liggläge. får se va för svar du får av dem andra här ;) Japp fullt upprätt då är ryggen o sittdelen rak. iaf va ja tycker :)
    2.  ja det är klart du kan ha skötväskan på vagnen men sen om den är ivägen eller annat är en annan sak. har nu ingen skötväska på min vagn utan det som ska med såsom blöjor, våtservetter, extra kläder mm ligger i varukorgen då den går o stänga. har en liten väska på styret där ja har plånbok o annat. bild lägger ja in i bildtråden.
    3. ja jag köpte ju min vagn nyligen o då va sonen under 2 år. men ja hade nog använt den från när barnet ej vill ligga ner mer i en vanlig liggdel. det vaså med sonen när han va ca 3 månader. 
    4. Jo du kan köpa den utan liggdel, det gjorde jag. plockade ihop det jag ville ha o sen beställde ja. blev lite över 7500:- tror ja. köpte den på www.kopbarnvagn.se

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Noiis
    straw2008 skrev 2011-08-09 15:34:07 följande:
    Pigge Wrkelin o hans Fruga säljer buggan...

www.blocket.se/gotland/Unik_KTM_Barnvagn_Buga...

Pigge är rikskändis på gotland efter att ha förlorat fru o två barn i tsunamin.

Sorry men den där vagnen har absolut allt jag inte vill ha med min BB Förvånad

Nästan 5 000 är folk lättlurade på gotland ?
    wtf på ren svenska!
    kan jag få en förklaring till VAD är en KTM bugaboo vagn? vad står det för? varför har man valt att skända bugaboo med detta tryck? eller är det egentligen en snorunge som har klottrat på vagnen? 
  • Dunderklumpen

@Surkatt
    Vi använder mugghållaren till Js vattenflaska. Smidigt tycker vi för då kan hon själv tala om när hon vill dricka (hon är 1 och hon pratar inte ännu utan pekar istället på flaskan)

Har vi inte med flaskan så åker plånbok, nycklar osv där istället

• Fru Hussain

Ni som vet allt Jag ska köpa en beg cameleon har jag tänkt men på en del annonser står det att vagnen har det gamla chassit, som inte glider. Å på en del står det att vagnen har det nya chassit, som inte glider.. Vilket är det man vill ha? Det gamla eller det nya? Blir förvirrad. Sen, hur gammal vagn tycker ni är ok att köpa? Vill inte gärna att den börjar gå sönder efter att tag. Om man då utgår från att inget har blivit utbytt, annars är det ju skillnad.

• Planon

Första chassit med vingmuttrar glider inte. Sedan kom snäppfästen ca 2008 de första med skruvar gled. Sedan kom de nya med snäppfästen ca 2008 popnitade dessa glider inte. Rätta mig om jag har fel.

• straw2008
    Fru Hussain skrev 2011-08-10 08:52:30 följande:
    Ni som vet allt Jag ska köpa en beg cameleon har jag tänkt men på en del annonser står det att vagnen har det gamla chassit, som inte glider. Å på en del står det att vagnen har det nya chassit, som inte glider.. Vilket är det man vill ha? Det gamla eller det nya? Blir förvirrad. Sen, hur gammal vagn tycker ni är ok att köpa? Vill inte gärna att den börjar gå sönder efter att tag. Om man då utgår från att inget har blivit utbytt, annars är det ju skillnad.
    Finns ett servicekit som bugaboo tillhandahåller OM ditt styre börjar glida, det blir 100 % glidfritt så att köpa en vagn med gammla chassit ska du bara göra om du verkligen älskar hur det ser ut.

Gammla chassit är jobbigt att justera handtaget på, tar en halv sekund på nya.

O de som har gammla chassit på sina vagnar nu har väl rätt gammla vagnar.. alltså slitna ? Gammla chassit innebär OFTAST oxå gammla hjulen, dvs däck du måste pumpa. Det nya har pumpfria däck !
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Badankan

En snabb fråga från en som är helt okunnig på Bugaboo vagnar Flört Finns inte svart som basfärg utan endast mörkgrå?

• annat82
    Badankan skrev 2011-08-10 09:53:19 följande:
    En snabb fråga från en som är helt okunnig på Bugaboo vagnar Flört Finns inte svart som basfärg utan endast mörkgrå?
    Bugaboo cameleon finns bara med svart bas i limited edition, all black.
    Frog finns med svart bas, ev gecko där vet jag inte säkert.
    Annars mörkgrå