• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Surkatt

Då rä det bara att sätta igång och pilla då....  

• Asereht

Jag har inga reflexer på min Frog och det har heller inte funnits några. Kan inte tänka mig att det är original.

• annat82
    Surkatt skrev 2011-08-08 23:45:44 följande:
    Då rä det bara att sätta igång och pilla då....  

Nepp, har inte heller några reflexer. Skulle pilla bort så mycket som möjligt och om de bara sitter på aluminiumet så ska ju det klara de flesta lösningsmedel, men akta plasten med det starkare bara. Skulle nog börja med sprit och funkar inte det så lacknafta eller motsvarande. Brukar bli rent och fint efter.

Min första cam åkte på en del lacknafta då det fanns en hel del klisterkladd på chassit, aluminiumdelarna, blev skinande fint och rent

Och om mugghållaren, vill verkligen inte heller vara utan min, men det är ju inte ett måste heller. Har sett mugghållare+frakt går för samma som nypris på tradera tidigare så de går ju lätt att sälja. Men jag tycker inte det stör intrycket när den sitter på insidan av handtaget. Klarar inte att ha den utanpå för då slår jag bara i överallt
  • S a C
    Surkatt skrev 2011-08-08 21:23:40 följande:
    Hm... en sak jag undrar över... de här mugghållarna som alla är så förtjusta i... Använder ni såna allihopa? Till vaddå? Ni kan väl omöjligt springa runt med en latte hela tiden? Eller gör man så? 

Har en som ligger här hemma och skräpar och efter att ha sagt att jag inte använder krokarna till froggen och sen kommit på att de är skitbra så undrar jag om det är nåt jag missat med mugghållaren också.. Så jag inte ångrar mej om jag säljer den...

Har för övrigt sytt en dyna till ny... Hade för jäkla strul med kantbanden... Blir galen på kantband. Nästa dyna jag syr blir antingen vändsydd eller med skumgummit mindre än själva tyget så att jag bara behövr kanat runt tyg och inte det j-kla skummet. Två nålar gick, och ganska mycket tålamod. och det ser ut som crap. Men man får inte titta så nära. Bild läggs upp i mitt galleri om några dagar eller när tid finns om nån är nyfiken... Klar förbättring mot den förra iallafall ( men det kunde knappast bli sämre heller... )
    Skumgummi är skitsvårt att sy i... Testa några lager med plattvadd nästa gång istället! Det använder jag iallafall när jag syr dynor. Det är även luftigare för barnet att ha bakom ryggen än skumgummi.

Mughållaren använder jag till allt möjligt. Mobilen, nycklarna osv. Ganska sällan till drycker. =)
  • mini75
    Surkatt skrev 2011-08-08 22:58:33 följande:
    Expterter: På mitt frogchassi sitter det reflexklistermärken på sidorna på handtaget längst ner. Är det original? De är lite avskavda och jag funderar på att försöka ta bort dem, de ser inte så fräscha ut liksom. Vad vågar man tvätta med för lösningsmedel för att få bort klistret? 

JAg tycker att olja funkar bra på klistermärken. Det har jag använt på mina andra vagnar som jag haft. Då kan man liksom inte förstöra något. Tvätta rent med diskmedel sen...