• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1

Jag har inte riktigt klutat ut varför man ska fästa liggdelslocket i suflettfästena ? Tycker inte det gör någon skillnad !

• straw2008

Felix Herngren säljer sin denim på blocket.. frugan heter Klara har jag för mig :O) sök på sthlm o 8000 kr..

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2011-08-11 14:42:03 följande:
    Felix Herngren säljer sin denim på blocket.. frugan heter Klara har jag för mig :O) sök på sthlm o 8000 kr..
    Lite kändiskåt kanske?
  • murresnurre

Hej
    Jag har tänkt att prova på en Bugaboo och tänkte höra med er experter om ni skulle kunna ge mig lite råd, velar som en galning. Jag har tänkt köpa begagnat då jag inte har råd med en ny.

Jag är himla förtjust i den helgröna klädseln och jag har fått ett erbjudande att köpa en hyffsat billig sådan Gecko. Är dock lite tveksam pga att det inte finns någon bygel, att styret inte är höjbart (min sambo är 1,92) samt att det inte verkar så lätt att byta klädsel på den. Funderar på om dessa saker kommer störa mycket? Är det någon som har erfarenhet?

Ska man då istället kanske satsa på en Cameleon som dock är lite dyrare men både har höjbart styre, bygel och verkar enklare att byta färg på. Vad jag förstått finns det grönt topset till dessa men inte bastyg?

Sen tänkte jag också höra om varukorgen är densamma på alla 3 modeller?

• Noiis
    murresnurre skrev 2011-08-11 15:31:02 följande:
    Hej
    Jag har tänkt att prova på en Bugaboo och tänkte höra med er experter om ni skulle kunna ge mig lite råd, velar som en galning. Jag har tänkt köpa begagnat då jag inte har råd med en ny.

Jag är himla förtjust i den helgröna klädseln och jag har fått ett erbjudande att köpa en hyffsat billig sådan Gecko. Är dock lite tveksam pga att det inte finns någon bygel, att styret inte är höjbart (min sambo är 1,92) samt att det inte verkar så lätt att byta klädsel på den. Funderar på om dessa saker kommer störa mycket? Är det någon som har erfarenhet?

Ska man då istället kanske satsa på en Cameleon som dock är lite dyrare men både har höjbart styre, bygel och verkar enklare att byta färg på. Vad jag förstått finns det grönt topset till dessa men inte bastyg?

Sen tänkte jag också höra om varukorgen är densamma på alla 3 modeller?

vad är hyffsat billigt?

Jag gillar gecko men det är som du säger inte lätt att hytta nytt bastyg då det inte säljs längre. Bygel finns inte, men min son har aldrig haft bygel på sina vagnar och de funkar kalas bra. det som är sämst med gecko (tycker jag) är dock att man ändrar läge på sittdelen under sittdelen vilket gjorde att jag lessnade och sålde den + att den är väldigt låg!

Cameleon har fleece toptyg i grönt, dock säljs inte dessa längre heller utan då får man leta beg. eller köpa den "nya" limited edt tyget. själva basen finns inte i grön.
    Varukorgen är större på cameleon än på gecko och frog! hurvida de skiljer sig mellan frog och gecko vet jag inte.
  • murresnurre
    Sjukhus Mamman skrev 2011-08-11 16:31:45 följande:
    vad är hyffsat billigt?

Jag gillar gecko men det är som du säger inte lätt att hytta nytt bastyg då det inte säljs längre. Bygel finns inte, men min son har aldrig haft bygel på sina vagnar och de funkar kalas bra. det som är sämst med gecko (tycker jag) är dock att man ändrar läge på sittdelen under sittdelen vilket gjorde att jag lessnade och sålde den + att den är väldigt låg!

Cameleon har fleece toptyg i grönt, dock säljs inte dessa längre heller utan då får man leta beg. eller köpa den "nya" limited edt tyget. själva basen finns inte i grön.
    Varukorgen är större på cameleon än på gecko och frog! hurvida de skiljer sig mellan frog och gecko vet jag inte.
    Är den väldigt låg kanske det inte är så bra för oss eftersom vi båda är långa. Hon vill ha 2000kr för sitt- och liggdel, bugaboo åkpåse och regnskydd för vagnen som är från -07. Tycker jag låter som ett bra pris, eller?

Har även tittat lite på Cameleonvagnar på blocket vilka ligger väldigt olika i pris. Vad skulle ni säga att ett bra pris är? Är det bättre att satsa på en lite nyare eller brukar vagnar från t ex -05 fortfarande vara i bra skick? Är det något speciellt som slits mycket på vagnarna som man bör vara observant på?  .... tusen frågor
  • Vinxen

Någon som vet vart man kan köpa snygga sufletter till cameleon? altså inte orginal. Eller någon som syr upp för en hyfsat billig peng :)

• Lindadjo
    Vinxen skrev 2011-08-11 17:35:05 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa snygga sufletter till cameleon? altså inte orginal. Eller någon som syr upp för en hyfsat billig peng :)
    Här kanske? http://www.idapdesign.se/

Eller titta på ebay
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Joddan

Snart flyttar mitt bee+ . Använder den inte alls. Gillar froggen MEST av alla vagnar jag haft. Donkeyn får ju agera singelvagn i nödfall så det blir faktiskt lite skönt med en mindre vagn är hemma. Buggapark har tagit för stor plats i v.rummet