• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Vinxen

Hur gör ni i liggdelen på vintern? Använder ni buggans egna åkpåse (den som jag bara får att funka på sittdelen, eftersom den verkar vara figursydd) Eller kör ni med overall och något täcke under själva locket? Ge mig alla tips ni har tack :)

• MejaKiZnic
    Badankan skrev 2011-08-11 22:33:19 följande:
    Nybliven Cameleonägare, undrar om ni andra använder regnskyddet som ingår? Vi upplevde detta som VÄLDIGT tajt och svårt att få på, i alla fall till liggdelen. Finns det nåt bättre regnskydd att köpa, kanske i nåt annat märke?
    Tacksam för snabba svar, vi kommer nämligen befinna oss utomhus i helgen och det väntas regn...
    Jag älskar mitt, dottern ser ut och det sitter där även om det blåser Oskyldig
    ♥мєℓιηα
  • annat82
    Badankan skrev 2011-08-11 22:33:19 följande:
    Nybliven Cameleonägare, undrar om ni andra använder regnskyddet som ingår? Vi upplevde detta som VÄLDIGT tajt och svårt att få på, i alla fall till liggdelen. Finns det nåt bättre regnskydd att köpa, kanske i nåt annat märke?
    Tacksam för snabba svar, vi kommer nämligen befinna oss utomhus i helgen och det väntas regn...
    Vi föredrar också tullsa. Dottern gillar inte att sitta helt instängd även om hon ser bra ut i det andra och så tycker jag original regnskyddet tar så stor plats i varukorgen.
    Desutom gillar jag att tullsas regnskydd täcker lite mer av vagnen också
  • annat82
    Cancel skrev 2011-08-11 22:01:29 följande:
    Hej, detta finns väl säkert någonstans i tråden men men... Hur är det med det där med åkpåsar? Använder ni det? Kommer det nya modeller på dessa också eller finns det typ bara ett par olika?

Spanade precis in ett par på tradera, t.ex:

www.tradera.com/Akpase-till-Bugaboo-Cameleon-...

och

www.tradera.com/Bugaboo-akpase-beige-auktion_...

Rimligt pris på dessa eller är det nån gammal modell eller så?

Tack på förhand! Skrattande
    Tyckte den första verkade ha vettigt pris. Allt beror på färg och skick på tradera, men upplever att de ändå brukar gå ganska högt i pris. Det finns iaf 2 modeller. En lite äldre som vissa upplever som tunn, jag gillar den och passar oss perfekt hela vintern. Sen en lite nyare modell, den senaste, som ska vara lite tjockare och har också dragsko upptill så den går att stänga till lite ytterligare. De 2 du länkar till ser ju ut att vara den utan dragsko då.
    Som sagt allt enligt tycke och smak. Det jag kan sakna är väl dragskon, men dottern skulle bli för varm om den var tjockare. Nu hade hon tunnare vinteroverall och satt i åkpåsen även när det var -15 i vintras och hon frös inte, men hon tillhör den varmare sorten också
  • annat82
    Fröken Ferdinand skrev 2011-08-11 22:11:41 följande:
    Hej.
    Är en nybliven bugaboo cameleon ägare..
    Köpte en cameleon RED (den med jeanstyg, svart chassi och röd broms)
    Och jag är ju ganska grön på området än..
    Tänkte fråga er om ni vet om det går att köpa ny varukorg i jeans?

Tackar på förhand :)
    Har också en RED
    Som Sjukhus Mamman skrev så är den en limited och därmed svårare att få tag i original delar. Man behöver ha rätt till garantin (första ägare) och då kan man ju reklamera om något gått sönder för att få nytt. Det samma gäller ju alla såna delar även det svarta chassit
  • annat82
    Vinxen skrev 2011-08-11 22:37:38 följande:
    Hur gör ni i liggdelen på vintern? Använder ni buggans egna åkpåse (den som jag bara får att funka på sittdelen, eftersom den verkar vara figursydd) Eller kör ni med overall och något täcke under själva locket? Ge mig alla tips ni har tack :)
    Jag tänkte köra med åkpåse i vinter. Har inte använt buggan med liggdel innan. Tänkte iaf prova originalåkpåsen först. Det ska finnas ett sätt att rulla den så att den passar bra i liggdelen också, men här vet andra bättre än jag. så nån av dem kan säkert förklara
  • AnPa
    annat82 skrev 2011-08-12 07:33:04 följande:
    Jag tänkte köra med åkpåse i vinter. Har inte använt buggan med liggdel innan. Tänkte iaf prova originalåkpåsen först. Det ska finnas ett sätt att rulla den så att den passar bra i liggdelen också, men här vet andra bättre än jag. så nån av dem kan säkert förklara

Jag kan försöka förklara så som jag fått det förklarat för mig (har dock inte använt åkpoåse i liggdelen).Man viker liksom över ryggdelen (bakstycket) på åkpåsen bakåt så att det blir som en kudde. Ska försöka fota! brb!
  • AnPa

Åkpåsen som den är:

Vikt bakåt i ryggen, blir som en kudde. Man får liksom trycka in bakstycket lite i hålrummet som blir, så att det blir en kudde. Värdelös på att förklara just nu känner jag *trött*

Tadaaaa:

Kudden ser väldigt hög ut, men det är den inte. Max som en bebiskudde skulle jag vilja säga
  • annat82

AnPa: Jag har fått nån förklaring med att rulla övre delen, men kommer inte ihåg exakt. Om inte annat borde ju det där funka
    Är lite avis på din CB-åkpåse bara

• AnPa
    annat82 skrev 2011-08-12 08:10:31 följande:
    AnPa: Jag har fått nån förklaring med att rulla övre delen, men kommer inte ihåg exakt. Om inte annat borde ju det där funka
    Är lite avis på din CB-åkpåse bara

Tycker den blir så tjock då till en liten bebbe. Men det funkar säkert också!

Hehe, jag älskar de! Den passar till så mycket och man blir så glad av den (avis på ditt svarta chassi, din klarblå bas och din gula PF-åkpåse! Sådetså!) suktar lite mer:

I beet:

I frogen: