• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Louisidora

Hej!

Hoppas på att få lite hjälp här..

Jag beställde en bugaboo cameleon, all black i en butik, hämtade ut den för några dagar sedan.. nu till min fråga: Bromsen är RÖD. Skall den vara det? På de bilder jag sett på nätet osv. där är bromsen vit.

Jag är mest orolig över att damen i butiken inte haft vagnen inne och nu "plockat" ihop en "all black" till mig med hjälp av andra modeller så som denim, och ocean.

Tacksam för hjälp!

• Joddan

Låter faktiskt skumt! Gå tillbaka o klaga om du nu inte vill ha röd broms..

• Fröken Småland
    Louisidora skrev 2011-08-12 18:49:36 följande:

Hej!

Hoppas på att få lite hjälp här..

Jag beställde en bugaboo cameleon, all black i en butik, hämtade ut den för några dagar sedan.. nu till min fråga: Bromsen är RÖD. Skall den vara det? På de bilder jag sett på nätet osv. där är bromsen vit.

Jag är mest orolig över att damen i butiken inte haft vagnen inne och nu "plockat" ihop en "all black" till mig med hjälp av andra modeller så som denim, och ocean.

Tacksam för hjälp!

Jag är verkligen ingen expert på de där nyare ltd-modellernas detaljer men jag tror att röd broms bara finns på RED-chassit (som också är svart). Jag misstänker att de plockat ihop lite av varje men rätt blev det inte Obestämd
  • LillaJag89

frågar är med :P

Om man lägger förbokningsavgift på en bugaboo, dras den summan då av från vagnen? För inte kan man väl betala extra för att man bokar en vagn? :S

• Nathaliiiie
    LillaJag89 skrev 2011-08-12 19:12:19 följande:
    frågar är med :P

Om man lägger förbokningsavgift på en bugaboo, dras den summan då av från vagnen? För inte kan man väl betala extra för att man bokar en vagn? :S

Nej.. Vi har nyligen bokat en all black och de dras av ifrån vagnen ;)

• Louisidora
    Nathaliiiie skrev 2011-08-12 19:17:55 följande:

Nej.. Vi har nyligen bokat en all black och de dras av ifrån vagnen ;)

Har den röd broms :) ?
  • Louisidora
    Fröken Småland skrev 2011-08-12 19:01:13 följande:
    Jag är verkligen ingen expert på de där nyare ltd-modellernas detaljer men jag tror att röd broms bara finns på RED-chassit (som också är svart). Jag misstänker att de plockat ihop lite av varje men rätt blev det inte Obestämd
    Hmmm.. typiskt! Jag har inget emot den röda bromsen, men rätt skall väl vara rätt, speciellt när man betalar en halv (!) förmögenhet för vagnen :)
  • Louisidora
    Joddan skrev 2011-08-12 18:56:15 följande:
    Låter faktiskt skumt! Gå tillbaka o klaga om du nu inte vill ha röd broms..
    Jag gör kanske det, tack! :)
  • Bellbox
    Louisidora skrev 2011-08-12 19:24:03 följande:
    Hmmm.. typiskt! Jag har inget emot den röda bromsen, men rätt skall väl vara rätt, speciellt när man betalar en halv (!) förmögenhet för vagnen :)

Ja absolut!! Rätt ska vara rätt. & har butiken inget att "dölja" (.d.v.s om Bugaboo levererat fel) så är det väl inte mer än att butiken fixar det med Bugaboo?
    Den dagen man kanske vill SÄLJA den begagnat också så kan insatta köpare vara ganska så medvetna om att "något inte stämmer" om bromsen avviker i färg
    (eller är det bara jag som är så nördig att jag märker avvikelser direkt i t.ex Blocket annonser) Drömmer 
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Louisidora
    Bellbox skrev 2011-08-12 19:29:56 följande:
    Ja absolut!! Rätt ska vara rätt. & har butiken inget att "dölja" (.d.v.s om Bugaboo levererat fel) så är det väl inte mer än att butiken fixar det med Bugaboo?
    Den dagen man kanske vill SÄLJA den begagnat också så kan insatta köpare vara ganska så medvetna om att "något inte stämmer" om bromsen avviker i färg
    (eller är det bara jag som är så nördig att jag märker avvikelser direkt i t.ex Blocket annonser) Drömmer 
    Det var exakt så jag tänkte, jag kan leva med den röda bromsen, tycker att den är ganska snygg faktiskt!
    Men om jag skall sälja, eller möter ett bugaboo-proffs på stan vill jag inte att det skall se ut som om jag fyndat i china town, om man säger så ;)