• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mammas Kalle

Snart 15 aug!

Visst skulle det komma bugganyheter då?  För det var väl inte bara den svarta been? ...
    Hoppas på mer roliga tillbehör och finésser till camen.. Skrattande

• Lindadjo
    imaj skrev 2011-08-12 20:46:55 följande:
    hjärtan81: TriLogico och Logico S dvs babyskydden passar med den adaptern. Ett av de bästa tillbehören till vagnen enligt mig !
    Låter bra, för jag har beställt en sån adapter  Tog emot lite att beställa den, för den kostade lika mycket som hela babyskyddet inkl. bas... och nästan lika mycket som hela vagnen men jag får vara glad att jag fyndat det andra. Nånting nytt kan ju vara trevligt
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Mammas Kalle

AnPa: den har jag missat, va på semester förra veckan o lyckades nog inte läsa igen alla inlägg då.. Tackar för info om va som komma skall!

• Surkatt
    AnPa skrev 2011-08-12 09:00:36 följande:
    Med andra ord så kan du köpa en beg åkpåse av den gamla modellen och sälja för samma pris om din V skulle hinna växa ur den Jag köpte en ny förra hösten när de sålde ut de gamla modellerna för 500:- och sålde för 550:- i våras Din stora tjej var väl rätt lång va?
    Anpa: Ja min stora är 96 nu 2,5 år. Var tvungen att kolla BVC kortet nu och jämföra, tyckte din lilla V var jättelång, men så såg jag ju att min jänta var 87cm och vägde nästan 14 på samma koll...  Hoppsansa vad fort man glömmer hur stora de var....

Jamen då ska jag banne mej köpa en buggaåkpåse jag med. Måste bara bestämma mej för vilken färg... har ju brun bas och denim topset. Offwhite kansek *dregglar*... så har jag absolut en anledning att köpa en offwhite suffla.....  
  • spigg
    Surkatt skrev 2011-08-12 23:25:32 följande:
    Anpa: Ja min stora är 96 nu 2,5 år. Var tvungen att kolla BVC kortet nu och jämföra, tyckte din lilla V var jättelång, men så såg jag ju att min jänta var 87cm och vägde nästan 14 på samma koll...  Hoppsansa vad fort man glömmer hur stora de var....

Jamen då ska jag banne mej köpa en buggaåkpåse jag med. Måste bara bestämma mej för vilken färg... har ju brun bas och denim topset. Offwhite kansek *dregglar*... så har jag absolut en anledning att köpa en offwhite suffla.....  
    OFFWHITE ÅKPÅSE? Herregud surkatt, hoppar dina barn inte i lerpölar?
  • Surkatt
    spigg skrev 2011-08-12 23:27:16 följande:
    OFFWHITE ÅKPÅSE? Herregud surkatt, hoppar dina barn inte i lerpölar?
    Jo stora gör det... men lilla korven kommer att sitta fastständ och inte tillåtas leka utomhus om det inte är tvåmeter snö och det är riskfristt för vagnen. Han kommer också bara tt få äta risgrynsgröt och ersättning omhan fortsätter vara en kräkbebis. INGEN TOMAT ELLER MOROTSSPYA I MIN VAGN TACK!!!! 

*skoja*

Hans storasyster var faktiskt väldigt nöjd med att åka vagn utan att gå hela första sin vinter så en säsong borde jag kunna ha det. Vi har ju tomt också si vi kan rulla i lerpölar hemma utan att behöva vagn till dem...Väldigt praktiskt nu när jag tänker på det...

• spigg
    Surkatt skrev 2011-08-12 23:32:27 följande:
    Jo stora gör det... men lilla korven kommer att sitta fastständ och inte tillåtas leka utomhus om det inte är tvåmeter snö och det är riskfristt för vagnen. Han kommer också bara tt få äta risgrynsgröt och ersättning omhan fortsätter vara en kräkbebis. INGEN TOMAT ELLER MOROTSSPYA I MIN VAGN TACK!!!! 

*skoja*

Hans storasyster var faktiskt väldigt nöjd med att åka vagn utan att gå hela första sin vinter så en säsong borde jag kunna ha det. Vi har ju tomt också si vi kan rulla i lerpölar hemma utan att behöva vagn till dem...Väldigt praktiskt nu när jag tänker på det...
    Och du menar att din stora aldrig helt utan förvarning attackerar din lilla i din OFFWHITE ÅKPÅSE precis efter att ha rullat sig i lerpölar och morotsspya? You crazy!

Men håller med om att det i teorin låter sjukt snyggt. I teorin... Tungan ute
  • Surkatt

Mja.... Spigg... det är klart... Den där stora illbattingen, hon är mer vild än tam så det är inte helt riskfritt. Kanske ska måste köpa två åkpåsar och växla mellan? Alternativt stoppa ner den OFFWHITE:a i en icakasse när den galna tvååringen är i närheten?  

Snillen spekulerar.