• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • stierna21

Ok! Blev lite orolig, då jag fått den mellersta versionen när jag köpte våran i våras, var rädd att vi köpt ett gammalt ex. Vilket hade varithelt ok bara de upplyst om det! Tillverkas den mellersta versionen fortfarande el säljer återförsäljarna bara ut de sista?

• imaj
    stierna21 skrev 2011-09-05 13:14:00 följande:
    Ok! Blev lite orolig, då jag fått den mellersta versionen när jag köpte våran i våras, var rädd att vi köpt ett gammalt ex. Vilket hade varithelt ok bara de upplyst om det! Tillverkas den mellersta versionen fortfarande el säljer återförsäljarna bara ut de sista?
    Som jag fattat så tillverkas de fortfarande, åtminstone levereras de fortfarande till återförsäljarna från Bugaboo.
  • Överbandsfürern
    telgebo skrev 2011-09-05 00:32:33 följande:
    Ha ha, här höjer man inte ens ögonbrynen när nån kommer med en Bugga, man är liksom van och jag har ju min hemma så ha ha.

Men donkey, det ser ut som en liten låda på sidan, vad är det?
    I lilla hålan jag bor så har jag sett 3 st

Typ extra shoppingkorg den jag såg hade två liggdelar. myyysigt som attans såg det ut att vara iaf
    Tant Pruselius skrev 2011-09-04 23:34:13 följande:
    gullig mamms!
    Min mamma förespråkar pansarvagnen och det var minsann bättre förr...
    -bättre hjul
    -bättre v-korg
    -bättre gung
    you name it...*himlar med ögonen*
    Gung? jo det kan man kalla att de har, ungarna får ju för 17 wiplash i de vagnarna ju. haha
  • Surkatt

Tant P:  Jag har faktikt tittat efter dej i barnvagnsgruppen där, men då vet jag varför du inte är med.... :)  Men hålle med om att det är en bra ide...!?

• Liten Mjau

BEHÖVER STIL- HJÄLP!

Vill ändra färg på vagnen. Har grön nu. Vill ha blå. Ska jag satsa på ljusblå eller mörkblå? Fleece eller canvas?
    Tänkte kolla begagnadmarknaden så kanske inte kan ha för höga krav men ändå.

• telgebo
    Mamma Tes skrev 2011-09-05 02:43:28 följande:
    Telgebo: Det är ju en varukorg, det som gör den till en packåsna!
    Jaha där uppe intill liggdelen, skumt att den inte sitter under som på cam, jag trodde den hade nåt med extra sitsen att göra.
    Gravid v.33+1 BF 23/10 Bara 48 dagar dit
  • telgebo
    Tibell skrev 2011-09-05 05:22:22 följande:

Ja alltså jätte farligt är det ju inte =) Inget som är sönder men liksom lite strävare. Men har ju kört emmaljunga läänge och det är ju en viss skillnad.
    Men förutom ett litet strävt handtag ser vagnen nästan helt ny ut. Inte det minsta solblekt =)
    Men det spelar ingen roll, för den är helt underbar att köra..TROTS att hjulen inte ens är hela ;)
    Men nu har jag beställt hem nya, hoppas jag slipper vänta allt för länge

Nu blev jag osäker på om det är sand eller offwhite jag sett de flesta har ? På kidzshop ser sanden så mörk ut, stämmer det med verkligheten ? Isåfall är det offwhite jag vill ha =)
    Men blir det lätt smutsigt ? Vill sååå gärna ha men har lite svårt att motivera gubben till ett köp av ny suflett ( och helts då sittdelsöverdrag med ) när vi redan har två super fina...
    Jag försökte fråga lite försiktigt om vi verkligen behövde vårat ljust beiga solsegel ( har en farmor som är en baddare på att sy ) men då gav han mig "låsa-in-frugan-på-psyket" minen, så jag släppte det rätt fort ;)

Jag har sand bas och sand suflett och ja den är mörkare än offwhite. Jag har ju offwhite klädsel och min blev inte det minsta skitig, fast nu har jag bara använt suflett och liggdelslock då till bebis och aldrig sittklädseln men nää det blev inte skitigt. Jag tycker dock att sand och offwhite ihop passar bättre som klädsel ihop på våren sommaren än på vintern.

Jag kommer köra sand brun nu i höst och byta till sand denim om jag tröttnar på den bruna.
    Gravid v.33+1 BF 23/10 Bara 48 dagar dit
  • enlitenbitkaka

Hur funkar det här med bilstolsadapter egentligen... När vi beställde vagnen så frågade jag försäljare och enligt honom är en Maxi Cosi-stol det bästa att ha med adapter till Bugaboo. De rekommenderar inget annat. Men har vänner som haft Akta Graco och adapter till den.

Är det "gammalt" att kunna sätta en AG-stol på Bugaboo och är det bara Maxi Cosi som gäller? Är ju en rätt rejäl prisskillnad för en stol+bas som används i 6mån.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/