• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-09-06 18:25:05 följande:
    Fattar inte varför man inte får ha Ikeas krulliga fårfäll? Det hade jag under åkpåsen. Funkade bra!
    Det finns speciella fårfällar till bebisar, så kallade giftfria fårfällar. De är alltså tillberedda utan gifter typ tungmetaller eller vad det nu är. Ikeas är gjorda för att vara mattor, men så länge barnen inte har direkt hudkontakt med fårfällen tror jag inte det är någon fara.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • mini75
    Taxi skrev 2011-09-06 17:53:09 följande:
    Ja, den är ju det! Hade en till första barnet och kommer absolut ha en nästa vinter när detta barnet ska sitta. Kanske lika bra att köpa den redan nu. Om man ska ha fårskinnsfäll i botten, var köper man en bra sån? Ikeas får man väl inte ha till spädisar? Råd, please
    Jag tvättade min ikeafäll i 30 grader med lädertvättmedel och vips var alla kemikalier borta!
  • Snoppan

Åh, jag vann en Bugaboo Organizer på Bugaboos tävling på facebook! Skrattande

• ThereseX

Men ikeas fårskinn är väl ändå inte äkta? Det är väl syntet? Hmm..

• linaloo

Taxi: Tips kolla på Mio! Jag köpte en vit och en grå där. Jättefina!

Freja 7 april 2011 ♥
  • telgebo
    Ben10 skrev 2011-09-06 14:32:25 följande:
    Tror jag kommer känna likadant inte så mycket för att dom sitter framåt äldsta pojken fick en brio sitty jättetidigt. Men just för att liggdelen inte kan användas så länge så han måste sättas framåt efter bara några månader. Kan inte säga hur det blir med denna just då jag fått en klump till första son som växte som om det va gödning i bröstmjölken o sen nr två var o är ff en liten flugviktare som först nu 4 år gammal tagit igen lite på längden.

funderar ju såklart på hur man bäddar bäst i liggdelen läste fäll o filtar o har själv funderat på åkpåse vs täcke?!?
    Mina två stora grabbar är sommarbarn så dom har liksom haft så lite som möjligt på sig när dom legat.
    Detta är således helt nytt.
    Lindadjo skrev 2011-09-06 14:17:10 följande:
    Ben 10- bugga med vinter/terränghjul låter ju som det optimala för er.
     Tycker nog själv att det lutar mer o mer åt det hållet.
    Vågar mig på att påstå att buggan är den mest snarlika man kan komma en emmaljunga city cross som vi hade bestämt oss för.
    *Rymlig liggdel
    *Sittdel/liggdel vändbar
    Sen bonusen då att den blir så liten ihopfälld o att den väger så lite. 

När kom förresten det nya chassit där man inte ändrar höjden på styret med skruvar/muttrar?! 
    2007 ändrades det för jag har knappar som man höjer styret med eller vad det kallas , inga skruvar iaf

På tal om att bädda så blir det inget täcke iaf för risken för PSD. Täcke ska inte användas före 1 års ålder.
    Gravid v.33+2 BF 23/10 Bara 47 dagar dit
  • spigg

Fast täcke i sig ökar inte risken, risken uppstår ju om det blir för varmt. Håller man koll på tempen är det fritt fram att använda täcke, är det riktigt kallt är det ju bara smart.

• enlitenbitkaka
    ThereseX skrev 2011-09-06 19:54:03 följande:
    Men ikeas fårskinn är väl ändå inte äkta? Det är väl syntet? Hmm..
    Jo de är faktiskt riktigt fårskinn men pga hur de är behandlade så ska de ju absolut inte användas till barn. De är kromgarvade och vid kromgarvning används trevärt krom vilket inte är bra för vare sig miljö eller bebisens hälsa.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • telgebo
    ThereseX skrev 2011-09-06 13:25:40 följande:
    Angående Babyskydds diskussionen, så ska dom väga 9 kilo innan man byter till större stol. Och den sitter dom bakåtvänd i tills dom är 4 år. Så lyder alla säkerhetsföreskrifter i Sverige i vart fall.

I min stol är det 13 kg.

Jag bäddar kmed fårfäll i botten, kudde med örngott för nyfödda ska väl ha kudde i vagnen eller? Och så filt och overall på bebisen och så liggdelslocket på.

Vid kallt väder så blir det nog åkpåse men då blir det väl för varmt  med overall i en åkpåse va? Overallen är den bruna i manchester från PoP

• telgebo
    Tibell skrev 2011-09-06 09:28:29 följande:
    Telgebo : tack för svaret :) tycker också att det gör sig bättre på våren. Så till nästa vår kommer det finnas ett offwhite topset hemma hos oss..
    Längtar redan.

En till fråga. Hur svår/jobbig blir buggan att köra med vinterhjulen ?
    Funderar på om buggan ska få bli en shoppingvagn under vintern och låta em scootern ta över jobbet. Men sen jag började köra buggan är scootern såååå tung och otymplig ;)
    Ingen aning aldrig haft vinterhjul på min BB men måste köpa det nu och det är så dyrt så.

Jag har Be safe Izi sleep och den kan man ha på BB.

Jag skulle dock inte låta bebis sitta i den fast på chassit då ryggen på bebis inte fixar det utan bebis får ligga i liggdelen.