• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mjuik
    ThereseX skrev 2011-09-06 13:25:40 följande:
    Angående Babyskydds diskussionen, så ska dom väga 9 kilo innan man byter till större stol. Och den sitter dom bakåtvänd i tills dom är 4 år. Så lyder alla säkerhetsföreskrifter i Sverige i vart fall.
    De behöver inte väga 9 kilo. Det finns flera stolar som är godkända från 0 kilo.
  • ThereseX

Ben10- Vi hade liggdelen från början av september till slutet på mars, hon vägde 3,8 så var en normal stor bebis, hade även buggy mummy åkpåsen i utan problem, det var inte trångt, men i en swift ryms dom nog inte länge, det är nog större risk att man får byta för att dom vill se., : ) Bugaboons liggdel måste ju vara emac dom största på marknaden? Vi har ju inte använt våran men det ser då så ut.. : )

• ThereseX

Mjuik- jaha det visste jag inte, vår är från 9-25 i vart fall.. Men jag skulle nog inte vilja byta stol före typ 8-9 månader i vart fall..

• malo1234
    mjuik skrev 2011-09-06 12:18:15 följande:
    Om sonen kan sitta själv bör ni byta även om han fortfarande passar i babyskyddet.
    Anledningen till att babyskydden går upp till 13 kilo är att i många länder vänds barnen framåt när de vuxit ur babyskyddet. Det är väldigt få som vänder framåt så tidigt i Sverige. Det är betydligt säkrare att sitta bakåt.
    Ett babyskydd är skålat i ryggen, det är inte en bakåtvänd bilbarnstol. En rak rygg är säkrare. Så kan sonen sitta bör ni byta nu.
    Jaha ja. Glad Då får vi väl köpa nytt snart ändå då. Har ärligt talat inte börjat kolla upp det där ännu, men nu förstår jag att det är hög tid alltså...
  • mjuik
    malo1234 skrev 2011-09-06 16:48:16 följande:
    Jaha ja. Glad Då får vi väl köpa nytt snart ändå då. Har ärligt talat inte börjat kolla upp det där ännu, men nu förstår jag att det är hög tid alltså...
    Titta gärna in i den här tråden om du vill ha hjälp.

www.familjeliv.se/Forum-3-101/m60636108.html
  • Taxi
    Överbandsfürern skrev 2011-09-06 14:27:56 följande:
    Men den är guld värd sen
    Ja, den är ju det! Hade en till första barnet och kommer absolut ha en nästa vinter när detta barnet ska sitta. Kanske lika bra att köpa den redan nu. Om man ska ha fårskinnsfäll i botten, var köper man en bra sån? Ikeas får man väl inte ha till spädisar? Råd, please
  • Lindadjo
    Taxi skrev 2011-09-06 17:53:09 följande:
    Ja, den är ju det! Hade en till första barnet och kommer absolut ha en nästa vinter när detta barnet ska sitta. Kanske lika bra att köpa den redan nu. Om man ska ha fårskinnsfäll i botten, var köper man en bra sån? Ikeas får man väl inte ha till spädisar? Råd, please
    Finns i alla babyaffärer. Men ska man ha en i botten, under en åkpåse tex så tror jag säkert det går bra med IKEAs med.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Jag köpte en grå krullig, barn och tvättvänlig fårfäll direkt från ett garveri i Tranås, småland. Köpte min från andrahandsorteringen pga oregelbunden form. Så bor man nära ett garveri så rekomenderar jag att kolla där.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • s07

Fattar inte varför man inte får ha Ikeas krulliga fårfäll? Det hade jag under åkpåsen. Funkade bra!