• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Taxi

Hur bäddar ni i Cameleon-liggdelen under vintern? Funderar på en Lodger Bunker, nån som har några åsikter om den? Tack på förhand

• Ben10

Slinker in om här då jag velar mellan bugga o urban, urban o bugga.

Gud hur ska man kunna välja.
    Alla för/nackdelar mottages tacksamt. Bebis kommer i slutet på januari så ingen panik men vill bestämma mig snart ändå.

Har haft båda sorter till mina större barn men aldrig som första vagn.
    Bugga köpte vi till en bebis som valde att inte stanna hos oss han provköra den lite med storebror som e 4 dock. Upplevde den som jobbig att köra här ute på landet då den svängde av sig själv så fort vägen luta(vilket den gör hela tiden). Maken fick panik på att jag hade tre vagnar hemma o egentligen ingen som behövde åka. La ut två av dom o buggan vart den som blev såld.
    Nu hade vi så gott som bestämt att en med 4 fasta hjul skulle det få bli men så fick maken ryck o ska byta till en så liten bil som bara e möjligt med tre barn. Så nu ska vagnen anpassas efter detta helt plötsligt o den gammla brion vi har kvar sen innan får funka som landsvägs vagn.

Så nu ska det va en vagn som blir liten ihopfälld, är lät men som barnet ligger bra i hela vintern.
    Urban liggdelen är ju så liten o steget efter den är ju att sitta ganska så oskyddat framåtvänd därför börjat kolla på Bugga igen.

Hjälp mig sluta vela snälla?!?! 

• Överbandsfürern
    Taxi skrev 2011-09-06 13:37:04 följande:

Hur bäddar ni i Cameleon-liggdelen under vintern? Funderar på en Lodger Bunker, nån som har några åsikter om den? Tack på förhand

Min dotter låg på en fårskinnsfäll och hade en ullfilt på sig, blev det kallare la jag på fler filtar, lager på lager liksom hon hade de mysigt där nere. Det är ju väldigt skyddat just i liggdelen tycker jag
  • ThereseX

Ben10- Vi köpte en UJ till vår dotter som föddes september 2010 och då var jag väl medveten om att sittdelen var framåtvänd och tänkte att det gör nog inte så mycket. Men när det började närma sig att byta till sittdelen började jag också fundera på att byta vagn, så var och provkörde en Bugaboo och var helt såld, hon satt jättebra i den och kunde sitta mot mig så UJn såldes och bugga beställdes. Nu ska vi snart sälja igen då syskonvagn ska inhandlad och deg blir nog även den en bugaboo.. : ) Lycka till!

• Taxi
    Överbandsfürern skrev 2011-09-06 13:51:08 följande:
    Min dotter låg på en fårskinnsfäll och hade en ullfilt på sig, blev det kallare la jag på fler filtar, lager på lager liksom hon hade de mysigt där nere. Det är ju väldigt skyddat just i liggdelen tycker jag
    Tack för svaret! Åkpåse kanske är överkurs i liggdelen helt enkelt...
  • Lindadjo

Ben 10- bugga med vinter/terränghjul låter ju som det optimala för er.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Tibell

Puffar lite för min fråga ;) nu när ni ändå är inne på vinterhjul

Fick hem de nya framhjulen idag. Och dem tillsammans med lite silikonspray där det knarrade lite så vips fick jag en helt ny vagn :)
    Jag trodde inte det var möjligt att få vagen ännu mer lättkörd.. Men det gick :)
    Så nu får det nog bli en promenad upp till dagis och hämta dottern!

• Lindadjo
    Taxi skrev 2011-09-06 14:14:17 följande:
    Jag kommer ha åkpåse i liggdelen i vinter. Jag har en buggapåse, och kommer ha den. Har en fårfäll i botten. Och så bara någon fleeceoverall på bebisen.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Överbandsfürern
    Taxi skrev 2011-09-06 14:14:17 följande:
    Men den är guld värd sen
  • Ben10
    ThereseX skrev 2011-09-06 14:12:47 följande:
    Ben10- Vi köpte en UJ till vår dotter som föddes september 2010 och då var jag väl medveten om att sittdelen var framåtvänd och tänkte att det gör nog inte så mycket. Men när det började närma sig att byta till sittdelen började jag också fundera på att byta vagn, så var och provkörde en Bugaboo och var helt såld, hon satt jättebra i den och kunde sitta mot mig så UJn såldes och bugga beställdes. Nu ska vi snart sälja igen då syskonvagn ska inhandlad och deg blir nog även den en bugaboo.. : ) Lycka till!
    Tror jag kommer känna likadant inte så mycket för att dom sitter framåt äldsta pojken fick en brio sitty jättetidigt. Men just för att liggdelen inte kan användas så länge så han måste sättas framåt efter bara några månader. Kan inte säga hur det blir med denna just då jag fått en klump till första son som växte som om det va gödning i bröstmjölken o sen nr två var o är ff en liten flugviktare som först nu 4 år gammal tagit igen lite på längden.

funderar ju såklart på hur man bäddar bäst i liggdelen läste fäll o filtar o har själv funderat på åkpåse vs täcke?!?
    Mina två stora grabbar är sommarbarn så dom har liksom haft så lite som möjligt på sig när dom legat.
    Detta är således helt nytt.
    Lindadjo skrev 2011-09-06 14:17:10 följande:
    Ben 10- bugga med vinter/terränghjul låter ju som det optimala för er.
     Tycker nog själv att det lutar mer o mer åt det hållet.
    Vågar mig på att påstå att buggan är den mest snarlika man kan komma en emmaljunga city cross som vi hade bestämt oss för.
    *Rymlig liggdel
    *Sittdel/liggdel vändbar
    Sen bonusen då att den blir så liten ihopfälld o att den väger så lite. 

När kom förresten det nya chassit där man inte ändrar höjden på styret med skruvar/muttrar?!