• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tibell

Sett flera bilder på det underbara bumperakyddet som någon av er kostruerat ( det virkade/stickade med blommor på )
    Jag tycker det är underbart fint och undrar om man får lov att låna idén ?

• Louise89

För en vecka sedan ca bytte vi ut emmaljungan mot en bugga. Till en början var det ju skönt att ha en så mycket smidigare vagn. MEN nu har jag upptäckt ett problem som är väldigt obehagligt! Vagnen tvärnitar ju vid minsta lilla kant! Vilket vi upptäckte på ett övergångsställe, ska vagnen inte ens klara en pyttekant? Gör era vagnar det?

Sen undrar jag också vad som menas med att chassit glider? Vagnen vi har ska vara från -07.

• miljarden
    Louise89 skrev 2011-09-09 21:39:06 följande:
    För en vecka sedan ca bytte vi ut emmaljungan mot en bugga. Till en början var det ju skönt att ha en så mycket smidigare vagn. MEN nu har jag upptäckt ett problem som är väldigt obehagligt! Vagnen tvärnitar ju vid minsta lilla kant! Vilket vi upptäckte på ett övergångsställe, ska vagnen inte ens klara en pyttekant? Gör era vagnar det?

Sen undrar jag också vad som menas med att chassit glider? Vagnen vi har ska vara från -07.
    Buggan har ju inte samma fjädring som emmaljunga så jag tror att det är svårt att komma ifrån. Vi har en av varje för att täcka upp alla dagens behov. En minibugga (bee) och en stor emmaljunga.
  • saandi
    miljarden skrev 2011-09-09 21:18:40 följande:
    Ang vinterhjul så beror det ju på var och hur du bor. Bor man i stan så klarar man sig säkert utan, om det inte blir världens vargavinter. Vet inte hur det är i städer norröver, jag pratar mer om Stockholm och liknande. Men ska man röra sig mer i natur och landsbygdsaktig trakt är det att föredra.

Man kan ha skötväska på styret. Tycker varukorgen är värdelös när man har liggdelen, tog bort min helt.
    linaloo skrev 2011-09-09 21:22:21 följande:
    Kan bara svara för mig. Det går att ha skötväskan på handaget, den välter inte(jag var oxå skeptisk till en början). Fungerar över förväntan. 

Ang. vinterhjul, jag har köpt ett par nu (fick hem dem idag). Dock aldrig kört bugga på vintern då jag precis skaffat den. Jag bor dock i Norrland så jag antar att det är ett måste, men vi märker framåt våren. :)
    Jag bor i en liten stad i småland. Kan väl inte påstå att jag är så mycket ute i natur och landsbygd, bor mitt i stan. Man kanske helt enkelt ska börja utan vinterhjul och testa, funkar det absolut inte så får man väl köpa då:)

Har förstått att varukorgen är svåråtkomlig med liggdelen på. Så det är ju bra att man kan ha skötväskan på handtaget då!! :) Tack för hjälpen!
  • Asereht
    Tibell skrev 2011-09-09 21:28:17 följande:
    Sett flera bilder på det underbara bumperakyddet som någon av er kostruerat ( det virkade/stickade med blommor på )
    Jag tycker det är underbart fint och undrar om man får lov att låna idén ?
    Låt dig inspereras och skapa på.

Jag lät mig själv inspireras av en annan pysslare men gjorde min egen variant. Det finns mönster där ute i cyperrymden också men själv har jag aldrig använt något, jag gjorde efter eget huvud och tycke istället. 
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • telgebo
    saandi skrev 2011-09-09 21:10:36 följande:
    Okej proffsen, lite mer frågor från mig:)

Vinterhjul, hur viktiga är dom egentligen? Är det värt att köpa såhär innan man vet hur vintern blir? Eller ska man avvakta och se ifall man klarar sig utan? Hur mycket har ni använt dem?

Skötväska på vagnen. Kan man ha den på styret eller välter vagnen då? Känns svårt att få in den i varukorgen när man har liggdelen på. Någon som använt polarn och pyrets skötväska på cameleon?
    Eller ska man satsa på en organizer och ha blöjor och ombyten i varukorgen? Hur fäster man den på liggdelen om man har 2-åring på ståbräda?

Tusen frågor men det närmar ju sig vinter och bebisnedkomst med stormsteg:) Och nu brukar ju vara bäst på att svara på frågor:)
    Jag har Ju Ju Be fästen på handtaget som jag fäster Ju Ju Be skötväskan i och min vagn har inte vält med den på. Däremot har jag haft en större väska med tung packning och bara hängt den på styret så har det varit nära på ja.

Håller med om att det är svårt att komma åt varukorgen med liggdelen på, speciellt när man ska lasta på matkassar så då får man lyfta av liggdelen ställa ner kassarna och sedan klicka på liggdelen igen. Det är ju en sak med en liten nyfödd i men en annan med ett äldre barn, svårt att balansera liggdelen rakt då.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 43 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    miljarden skrev 2011-09-09 21:18:40 följande:
    Ang vinterhjul så beror det ju på var och hur du bor. Bor man i stan så klarar man sig säkert utan, om det inte blir världens vargavinter. Vet inte hur det är i städer norröver, jag pratar mer om Stockholm och liknande. Men ska man röra sig mer i natur och landsbygdsaktig trakt är det att föredra.

Man kan ha skötväska på styret. Tycker varukorgen är värdelös när man har liggdelen, tog bort min helt.
    Men det har ju varit jättemycket snö i Sthlm de 2 senaste åren på vintern är det då att rek att ha vinterhjul på eller går det att köra vagnen med snurrhjulen på?

Det ska tydligen bli en vargavinter till spår de. Jag tänker beställa dom nu så att de inte blir slut om det blir rusning när alla ska ha samtidigt.

Min vagn fastnar inte vid en pyttekant däremot har jag märkt att den svänger lätt i backar om vägen lutar åt vänster eller höger och då måste man hålla med båda händerna på handtaget och ibland tom hålla emot.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 43 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Mammas Kalle skrev 2011-09-09 08:15:33 följande:
    Hur gör ni med skor o åkpåse på vintern?
    I år är sonen så stor att han kommer att gå i slask o sörja men tänkte att det ändå behövs åkpåse när vi är ut o åker vagnen.. Det jag funderar på om åkpåsrn blir skitig i, har ni nån fiffig lösning eller bara tvättar ni ofya?
    Ta avskorna lägg de o en platspåse och ta på tossor eller nåt om barnet blir kall om fossingarna.
  • linaloo
    telgebo skrev 2011-09-10 00:57:30 följande:

Min vagn fastnar inte vid en pyttekant däremot har jag märkt att den svänger lätt i backar om vägen lutar åt vänster eller höger och då måste man hålla med båda händerna på handtaget och ibland tom hålla emot.
    Min vagn "fastnar" om jag bara kör rakt på, men ett litet litet tryck på handtaget så kan man köra över ganska stora trottoarkanter utan problem..
    telgebo skrev 2011-09-10 00:57:30 följande:
    Det ska tydligen bli en vargavinter till spår de. Jag tänker beställa dom nu så att de inte blir slut om det blir rusning när alla ska ha samtidigt.
     Jag beställde oxå nu. Tänkte att det var lika bra, för de som säljer begagnat kommer säkert sälja dyrare ju närmre vintern vi kommer, då efterfrågan ökar..
    Freja 7 april 2011 ♥