• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Ben10
    Annan84 skrev 2011-09-08 11:04:39 följande:
    Jag har beställt min från pramworld england. Vill man bara ha enbart vagn är babytrader från hollan snäppet billigare men pramworld hade jättebra paketpriser om man ville ha Åkpåse o babyskydd osv. Dessutom köpte vi tillbehör sp som Skötväska o vinterhjul etc o då förhandlade vi lite om det totala priset!! Fick bland annat mugghållaren gratis :) sedan finns det säkert ännu billigare ställen men jag valde på dessa två då så måna verkar köpa från dem och de verkar vara jättegenerösa med garantin o snabba på att svara på mail etc. O det i sig är värt em del att om ngt går sönder el glidande chassi så börjar de inte bråka o vägrar svara etc. Lycka till
    Springer genast in o kollar.
    Får man fråga vad frakten gick på el du beställde kanske en massa extra då så då går det kanske inte att jämföra?!?!

Kanske någon annan som kan svara på vad frakt från tex england kan landa på för bara basvagnen så att säga ligg+sitt, chassi+hjul osv inga extra grejer. 
  • spigg
    Ben10 skrev 2011-09-08 12:36:38 följande:
    Springer genast in o kollar.
    Får man fråga vad frakten gick på el du beställde kanske en massa extra då så då går det kanske inte att jämföra?!?!

Kanske någon annan som kan svara på vad frakt från tex england kan landa på för bara basvagnen så att säga ligg+sitt, chassi+hjul osv inga extra grejer. 
    Alltså alla företag tar lite olika, är min erfarenhet när jag mailade runt för att kolla vad det skulle kosta att importera en Donkey. Maila runt och kolla, de flesta svarar väldigt snabbt.
  • Ben10
    spigg skrev 2011-09-08 12:48:51 följande:
    Alltså alla företag tar lite olika, är min erfarenhet när jag mailade runt för att kolla vad det skulle kosta att importera en Donkey. Maila runt och kolla, de flesta svarar väldigt snabbt.
    Just nu har jag mest kollat på ebay o där skiljer det oxå en hel del från 44-95 pund o ingen logik att det högre är med extra tillbehör el så utan bara olika helt enkelt.
    Men har mejlat till två olika för att kolla isf blir det bra pris o köpa där ifrån tror jag. 
  • Annan84

Ben10: Jag betalade 40 pund för frakten. Så mer än det blir det ju inte om du inte vill ha babyskyddet o så tex.
    Men som sagt, ska du bara ha vagn så skulle jag beställt från babytrader tror jag... det blev ca 500 kr billigare då. Men de hade inga fina paketpriser o ville inte dra ner ngt på priset när man köpte mkt så därför valde vi pramworld. Men du tjänar nog på Babytrader. Har som sagt bara hört bra om de båda!

• Ben10
    Annan84 skrev 2011-09-08 13:00:53 följande:
    Ben10: Jag betalade 40 pund för frakten. Så mer än det blir det ju inte om du inte vill ha babyskyddet o så tex.
    Men som sagt, ska du bara ha vagn så skulle jag beställt från babytrader tror jag... det blev ca 500 kr billigare då. Men de hade inga fina paketpriser o ville inte dra ner ngt på priset när man köpte mkt så därför valde vi pramworld. Men du tjänar nog på Babytrader. Har som sagt bara hört bra om de båda!
    Hmm då låter ju 95 pund orimligt för bara vagnen från en på ebay. Men fått svar av henne att det ska stämma
  • Fröken Småland
    Ben10 skrev 2011-09-08 13:49:52 följande:
    Hmm då låter ju 95 pund orimligt för bara vagnen från en på ebay. Men fått svar av henne att det ska stämma
    Det låter väldigt dyrt men företag har ju helt andra tariffer om de förhandlat med logistikföretagen.
  • Sara E

Jag la upp ett par bilder på buggan som blev liggvagn nyss.
    Vilken av färgerna ska jag ha på? *beslutsångest*

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Bebis BF 13/10-11♥ www.glamina.blogg.se
  • Asereht
    Sara E skrev 2011-09-08 15:13:50 följande:
    Helrosa tycker jag är fint.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Sweetheartno1
    Sara E skrev 2011-09-08 15:13:50 följande:
    Röstar på helrosa !
    Lucas -07 ♥ Vilda -11 ♥
  • Mammas Kalle

Wiiihi!!! Tokfyndat tror va till köpbarnvagns outlet o fick av en slump tag på brun åkpåse, inte den senaste m dragsko men skit samma, 150:- måste väl va helt ok för en helt ny