• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • linaloo
    Sara E skrev 2011-09-08 15:13:50 följande:
    Jag la upp ett par bilder på buggan som blev liggvagn nyss.
    Vilken av färgerna ska jag ha på? *beslutsångest*
    Helrosa röstar jag för!
    Freja 7 april 2011 ♥
  • Sweetheartno1

BdB: Vart ligger den ? Måste åka och kika !!

• Mammas Kalle

Sweatheart:I deras butik i Karlstad, på tormestad. Kika på deras facebooksida , de kommer att köra outletdagar varje månad. Hade hört mig för igår att inga bugga grejer skulle va med men men de ska tydligen ut med topset o påsar p å hensidan undrt september, till bra priser..

• carooo
    Annan84 skrev 2011-09-08 11:04:39 följande:
    Jag har beställt min från pramworld england. Vill man bara ha enbart vagn är babytrader från hollan snäppet billigare men pramworld hade jättebra paketpriser om man ville ha Åkpåse o babyskydd osv. Dessutom köpte vi tillbehör sp som Skötväska o vinterhjul etc o då förhandlade vi lite om det totala priset!! Fick bland annat mugghållaren gratis :) sedan finns det säkert ännu billigare ställen men jag valde på dessa två då så måna verkar köpa från dem och de verkar vara jättegenerösa med garantin o snabba på att svara på mail etc. O det i sig är värt em del att om ngt går sönder el glidande chassi så börjar de inte bråka o vägrar svara etc. Lycka till
    Vi har också beställt en bugga med "paket" från pramworld. Tyvärr var mörkgrå bas slut i lager så vi får inte vagnen förrens i mitten av oktober... Frakten blev lite dyr men vi beställde vagnpaket+ massa tillbehör+ babysitter+bärsele och babynest från Troll. Men det blev iallafall tusenlappar billigare än vad det hade kostat i Sverige. Läste en del om pramworld och de som handlat där verkar supernöjda, även gällande byten och återköp, reklamationer.
  • Annan84
    carooo skrev 2011-09-08 16:12:40 följande:
    Vi har också beställt en bugga med "paket" från pramworld. Tyvärr var mörkgrå bas slut i lager så vi får inte vagnen förrens i mitten av oktober... Frakten blev lite dyr men vi beställde vagnpaket+ massa tillbehör+ babysitter+bärsele och babynest från Troll. Men det blev iallafall tusenlappar billigare än vad det hade kostat i Sverige. Läste en del om pramworld och de som handlat där verkar supernöjda, även gällande byten och återköp, reklamationer.
    Ja vi har också tagit mörkgrå bas och får vänta till början av oktober. Men vi väntar barn i mitten av november så jag tror att det är lugnt! Jag ångrar mig lite att vi inte beställde mer saker som babysitter o sånt. Men men kul att ha lite saker kvar att handla/önska sig med!

Vad valde du för top set? Vi tog off white... hoppas det går att hålla rent!
  • ajnas

Är det bara jag som lyckas få varukorgen uppochned varje gång jag fäller ihop chassit? Med följd att saker gärna ramlar ur. Går det att göra annorlunda? Jag lyfter vagnen lätt, sätter foten på pinnen mellan bakhjulen (de stora) så att de lägger sig över de små, låser upp handtaget och fäller det nedåt mot mina fötter. Dåligt förklarat kanske. Men kontentan - korgen hamnar uppochned. Hur gör ni?

• mini75
    ajnas skrev 2011-09-08 17:34:21 följande:
    Är det bara jag som lyckas få varukorgen uppochned varje gång jag fäller ihop chassit? Med följd att saker gärna ramlar ur. Går det att göra annorlunda? Jag lyfter vagnen lätt, sätter foten på pinnen mellan bakhjulen (de stora) så att de lägger sig över de små, låser upp handtaget och fäller det nedåt mot mina fötter. Dåligt förklarat kanske. Men kontentan - korgen hamnar uppochned. Hur gör ni?
    JAg tycker faktiskt att buggan är ganska krånglig att fälla, för att inte tala om att få upp den igen....
  • Sara E

Jag tycker den är super lätt att fälla och fälla upp! Jag brukar inte ha så mycket i varukorgen, men det kanske stämmer att den hamnar upp och ned.