• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008
    s07 skrev 2011-09-08 09:26:37 följande:
    Vad sjukt- är det vanligt med kopior? Hur ser Man att det rör sig om En kopia? Och det där med glidande Chassin gör mig irriterad, har inte drabbat mig än, har en beg 2010 som jag älskar, men blir sur för Det där med garantier och andra ägare. Det är fasiken inte miljövänligt att Alla ska köpa nytt!!! Nu har jag iofs kvitto och samarbete m första ägaren om ngt skulle hända, men ändå. Går i mitt huvud inte Med bugaboos red- whatever- tänk.
    Det finns en sats som BB tillhandahåller för glidande chassin numera, man behöver verkligen inte köpa nytt. (jag fixade mitt själv dock, bara att ta bort popnitarna eller skruvarna o sägga runt några varv med tejp o sätta på fästena igen).
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    s07 skrev 2011-09-08 09:26:37 följande:
    Vad sjukt- är det vanligt med kopior? Hur ser Man att det rör sig om En kopia? Och det där med glidande Chassin gör mig irriterad, har inte drabbat mig än, har en beg 2010 som jag älskar, men blir sur för Det där med garantier och andra ägare. Det är fasiken inte miljövänligt att Alla ska köpa nytt!!! Nu har jag iofs kvitto och samarbete m första ägaren om ngt skulle hända, men ändå. Går i mitt huvud inte Med bugaboos red- whatever- tänk.
    Den där har tex silverfärgade fälgar på stora hjulen.
  • straw2008
    Liten Mjau skrev 2011-09-08 09:53:24 följande:
    Fast säljaren säljer inte denna som en bugaboo. Skriver "köpt som en bugaboo cameleon på blocket" Antagligen en stackare som blivit lurad och nu vill sälja av den.

Tycker det är sorgligt med folk som försöker luras. Och tycker synd om de som blir lurade!
    Nä jag frågade o hon visste att det var en kopia då hon köpte den.
  • Noiis

Fråga, jag har övertalat en vän att köpa sig en bugaboo (såklart) men hon har problem i färgvalet av toptyg. Förr kunde man på bugaboos hemsida testa alla färgkombinationer.. kan man inte göra det längre??

• spigg
    Noiis skrev 2011-09-08 11:29:14 följande:
    Fråga, jag har övertalat en vän att köpa sig en bugaboo (såklart) men hon har problem i färgvalet av toptyg. Förr kunde man på bugaboos hemsida testa alla färgkombinationer.. kan man inte göra det längre??
    Jodå, här: www.bugaboo.com/compare
  • Asereht
    telgebo skrev 2011-09-07 23:36:03 följande:
    Så nu säljs de inte längre annat än begagnat då?
    linaloo skrev 2011-09-07 23:19:30 följande:
    Använder ni original regnskyddet? Tycker det verkar himla stort o bökigt att ha med sig.. 

Aldrig använt mitt och måste nu lära mig hur man får på det på liggdelen så någon får gärna förklara hur man gör.
    Jag har ingen aning, det enda jag vet är att det fanns snabbfästen att köpa när jag köpte min Skip Hop vilket var länge sedan. Har inte haft någon på flera år så hur det är i dagsläget med den saken vet jag inte.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Planon

Har 14 siffror i mitt serienummer. Hjälp att tyda dom. Modell? Produktionsår i mitten xxxxx081103xxx exemplar?

• Lindadjo

Men åååhh... insåg just att adaptern till akta gracos bilstol även är utformad som en vagga. Alltså, låter man den vara på stolen så blir ju hela stolen en vagga. Det måste väl vara meningen eller? Den är ju tom gummerad på undersidan. Gungar jättefint.

2010 blev ett bra år! Har +:at