• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mjuik
    Louise89 skrev 2011-09-09 21:39:06 följande:
    För en vecka sedan ca bytte vi ut emmaljungan mot en bugga. Till en början var det ju skönt att ha en så mycket smidigare vagn. MEN nu har jag upptäckt ett problem som är väldigt obehagligt! Vagnen tvärnitar ju vid minsta lilla kant! Vilket vi upptäckte på ett övergångsställe, ska vagnen inte ens klara en pyttekant? Gör era vagnar det?

Sen undrar jag också vad som menas med att chassit glider? Vagnen vi har ska vara från -07.
    Jag har både en emmaljunga och en cam. Tycker det är extrem skillnad i hur de beter sig när man kör. Camen får man aktivt köra, se upp vid små kanter och lyfta/trycka ner handtaget för att komma över.
    Emmaljungan är en pansarvagn. Den berörs inte av saker alls utan det är bara att köra.

Man vänjer sig ganska snabbt hur man ska köra.
  • Randig Panda
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-09 23:22:30 följande:
    Vad är en takada sufflett ?
    Är det inte till bilstolen?
    Jag undrade också efter sett en på tradera och googlade lite och de träffar jag fick var om bilsäkerhet osv. 
  • Randig Panda

Förresten är det någon här som vet om man kan sätta Cameleons stolsram på något annat chassi? Ja inte bee dådå

• Ben10

Någon som vet om denim klädsel finns att få tag i nånstans el som sett någon annons?

Helst basklädsel men top funkar det också 

• mjuik
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-09 12:58:53 följande:

Nedsatt pris på Bugaboo tillbehör - skynda innan allt är slut!

www.barnbutiken.net/barnvagnar--tillbehor/bug...

Bugaboo ersätter nu åkpåsar och sittdynor med ny modell. Vi sätter då naturligtvis ned priset på de utgående modellerna:

- Åkpåse 950 kr (ord. pris 1250 kr)
    - Sittdyna 450 kr (ord pris 600 kr)

Psst - Åkpåsarna och sittydorna passar både till Cameleon och Bee Plus!

Trevlig helg!
    Önskar,
    Vi på Barnbutiken

Är inte det där de nya åkpåsarna? De med dragsko?
    Är det jag som är helt fel ute nu?
  • Ben10

Jaha då behövde jag lite hjälp igen:

Vad kan det kosta att skicka en komplett bugga inkl åkpåse från stockholm till skåne med bussgods el vilket som nu är billigast?

Vad kan man få om man säljer en begagnad grå åkpåse vet ej modell bara att den ska va i nyskick en bugga orginal alltså?

Komplett vagn med gamla chassit grå bas blå topp inkl grå åkpåse 3300:- exkl frakt bra pris el vänta på nått bättre? 

• Sweetheartno1
    mjuik skrev 2011-09-10 10:50:22 följande:
    Är inte det där de nya åkpåsarna? De med dragsko?
    Är det jag som är helt fel ute nu?
    Det verkar så! Men det kommer väl nya nu som passar åsnan ?
    Lucas -07 ♥ Vilda -11 ♥
  • linaloo
    Ben10 skrev 2011-09-10 11:23:33 följande:
    Jaha då behövde jag lite hjälp igen:

Vad kan det kosta att skicka en komplett bugga inkl åkpåse från stockholm till skåne med bussgods el vilket som nu är billigast?

Vad kan man få om man säljer en begagnad grå åkpåse vet ej modell bara att den ska va i nyskick en bugga orginal alltså?

Komplett vagn med gamla chassit grå bas blå topp inkl grå åkpåse 3300:- exkl frakt bra pris el vänta på nått bättre? 
    Jag fick min bugga skickad till mig för 480kr med posten. Chassi, ram, liggdel, sittdel, åkpåse, extra topset och transportväska vilket tillsammans vägde 18,7kg.
    Freja 7 april 2011 ♥
  • imaj

Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att den klarblåa sufletten på tradera är uppe i 680;-?! Det är ju 180;- mer än nypris och bilden är ju inte ens bra...

*OBS ej min annons!*