• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Randig Panda
    ajnas skrev 2011-09-08 17:34:21 följande:
    Är det bara jag som lyckas få varukorgen uppochned varje gång jag fäller ihop chassit? Med följd att saker gärna ramlar ur. Går det att göra annorlunda? Jag lyfter vagnen lätt, sätter foten på pinnen mellan bakhjulen (de stora) så att de lägger sig över de små, låser upp handtaget och fäller det nedåt mot mina fötter. Dåligt förklarat kanske. Men kontentan - korgen hamnar uppochned. Hur gör ni?
    Hihi, både min cameleon och gecko får varukorgen uppochner. Kanske en av anledningarna till att de har supersmarta dragskor på dem ?
  • Mammas Kalle

Joddan: kändes som om det inte var nått o tveka på
    Håll koll på deras hemsida/facebook under sep, tömmer lager på "gammalt' .

• SchumiFerrari
    ajnas skrev 2011-09-08 17:34:21 följande:
    Är det bara jag som lyckas få varukorgen uppochned varje gång jag fäller ihop chassit? Med följd att saker gärna ramlar ur. Går det att göra annorlunda? Jag lyfter vagnen lätt, sätter foten på pinnen mellan bakhjulen (de stora) så att de lägger sig över de små, låser upp handtaget och fäller det nedåt mot mina fötter. Dåligt förklarat kanske. Men kontentan - korgen hamnar uppochned. Hur gör ni?

Stänger varukorgen med dragskorna. Då trillar inget ut..
    mini75 skrev 2011-09-08 17:40:35 följande:
    JAg tycker faktiskt att buggan är ganska krånglig att fälla, för att inte tala om att få upp den igen....

Man lär sig tekniken ganska så snabbt... Jag fäller upp min på 30-60 sek... Beror på hur fort jag få rätt på foten för att skicka ut framhjulen.. Svårt att beskriva hur jag gör...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11
  • ajnas
    SchumiFerrari skrev 2011-09-08 20:18:49 följande:
    Stänger varukorgen med dragskorna. Då trillar inget ut..
    mini75 skrev 2011-09-08 17:40:35 följande:
    JAg tycker faktiskt att buggan är ganska krånglig att fälla, för att inte tala om att få upp den igen....
    Man lär sig tekniken ganska så snabbt... Jag fäller upp min på 30-60 sek... Beror på hur fort jag få rätt på foten för att skicka ut framhjulen.. Svårt att beskriva hur jag gör...
    Jag tycker också den är enkel att fälla, men... trist med varukorgen uppochned bara, snabbt eller långsamt
  • carooo
    Annan84 skrev 2011-09-08 16:42:57 följande:
    Ja vi har också tagit mörkgrå bas och får vänta till början av oktober. Men vi väntar barn i mitten av november så jag tror att det är lugnt! Jag ångrar mig lite att vi inte beställde mer saker som babysitter o sånt. Men men kul att ha lite saker kvar att handla/önska sig med!

Vad valde du för top set? Vi tog off white... hoppas det går att hålla rent!
    Våran kommer inte för ens i januari så det är ju ett tag kvar och känner att vi har god marginal. Vi tog svart topset (skittråkigt jag vet) stod och velade mellan svart, röd eller off white som är så snyggt men fick för mig att det skulle bli skitigt. Däremot beställde vi en sommarsuflett till, vinterhjul, skötväska (slog på stort i skinn) och mugghållare, paraply. Får "styla" till vagnen på annat sätt med lite färg på täcke eller liknande. Ångrar lite att jag inte köpte en extra klädsel till, men har fått för mig att jag ska sy en egen suflett senare. Finns ju så mycket fint man kan göra med vagnen. 
  • Duntoffla

Har någon här erfarenhet av att sälja Cam liggdel? Är det svårsålt? Har min vagn ute och nu vill någon köpa sittdelen men jag vet inte om det är dum idé att sälja det separat? Vad tror ni? Är inte ute efter reklam utan vill bara bolla tanken med er.

• Asereht
    Duntoffla skrev 2011-09-08 21:22:04 följande:
    Har någon här erfarenhet av att sälja Cam liggdel? Är det svårsålt? Har min vagn ute och nu vill någon köpa sittdelen men jag vet inte om det är dum idé att sälja det separat? Vad tror ni? Är inte ute efter reklam utan vill bara bolla tanken med er.
    Både ja och nej. Det gäller ju att någon är ute efter just en sådan som du har. Jag har sålt mina men det har tagit ett tag.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Duntoffla
    Asereht skrev 2011-09-08 21:30:40 följande:
    Både ja och nej. Det gäller ju att någon är ute efter just en sådan som du har. Jag har sålt mina men det har tagit ett tag.
    Säger nog nej, verkar bökigt. Dessutom vet jag inte hur mkt jag ska dra av för själva liggdelen. 
  • Asereht
    Duntoffla skrev 2011-09-08 21:46:21 följande:
    Säger nog nej, verkar bökigt. Dessutom vet jag inte hur mkt jag ska dra av för själva liggdelen. 
    Största problemet med att sälja liggdel separat är att man sällan får det man vill ha för dem så jag skulle sålt allt tillsammans om du ändå säljer. Jag skulle ju behålla vagnen men ville inte ha kvar liggdel.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Duntoffla
    Asereht skrev 2011-09-08 21:53:04 följande:
    Största problemet med att sälja liggdel separat är att man sällan får det man vill ha för dem så jag skulle sålt allt tillsammans om du ändå säljer. Jag skulle ju behålla vagnen men ville inte ha kvar liggdel.
    Ja, hela vagnen ska bort. Jag vill ha en Bee+ nu