• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    the baby skrev 2011-09-15 20:51:18 följande:
    Men var den också skålformad? Får det inte att gå ihop, hur är det meningen att universalåkpåsen ska passa i en vagn som inte är formad så? Det blir ju jätteveckigt! Nä, som du säger, man kommer antagligen ändå inte att använda den i vinter med tanke på väglaget, så då behövs kanske ingen åkpåse.

Den var "skålformad" om jag minns rätt, men det blir ju mer som en "stol" med ryggdel och sittdel och så är ju även Bee:ets sits. Fast det är klart, när man fäller i liggläge förändras ju det... tänkte inte på det... Nu har vi den gamla universalåkpåsen som vi har i frog:en. Funderade på om jag skulle sy knapphål på den så den går att fästa på Bee:et men vet inte om vi faktiskt kommer använda åkpåse i bee:et alls. Eller om vi ens kommer använda åkpåse till vår 3-åring (som visserligen har gott om plats i påsen, men kanske inte kommer sitta still i den), kommer antagligen mer använda en filt över overallen. Hu, vintersäsongen känns fortfarande alldeles för avlägsen och jag vill ogärna tänka på att den faktiskt kommer...
  • the baby

Hur är det nu, kan man ändra fjädringen på en CAM medan den är "lastad"? Det blev lite tungt idag och jag har inte ändrat på länge, så det behövs nog.

• bohusbebis

Försöker få kontakt med bugaboo för att få tag på de där extra bromsklossarna till vårt gamla Bee (ej plus) - har mailat via deras hemsida (på eng) men inte fått något svar, trots flera försök m nån veckas mellanrum. Vet att jag sett mailadressen dit man kan skriva på svenska här i tråden, men hittar inte nu. Tror ni det finns nån chans att få de där bromsklossarna, trots att garantin gått ut....?

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-09-16 12:13:39 följande:
    Försöker få kontakt med bugaboo för att få tag på de där extra bromsklossarna till vårt gamla Bee (ej plus) - har mailat via deras hemsida (på eng) men inte fått något svar, trots flera försök m nån veckas mellanrum. Vet att jag sett mailadressen dit man kan skriva på svenska här i tråden, men hittar inte nu. Tror ni det finns nån chans att få de där bromsklossarna, trots att garantin gått ut....?
    Tror absolut att man får det, läs här.
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-09-16 12:37:07 följande:
    Tror absolut att man får det, läs här.

tack, testar det formuläret åxå
  • the baby
    the baby skrev 2011-09-16 12:12:09 följande:
    Hur är det nu, kan man ändra fjädringen på en CAM medan den är "lastad"? Det blev lite tungt idag och jag har inte ändrat på länge, så det behövs nog.
    Ska försöka mecka när dottern vaknat, hon sover i vagnen just nu. Men en sak till, den drar snett! Har tänkt på det ett tag nu, men inte orkat bry mig. Vad kan vara fel? Den drar åt höger om det spelar någon roll? Kanske är dags för en grundlig service...