• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008
    Sassa82 skrev 2011-09-15 08:52:13 följande:
    Är det någon större skillnad på den åkpåsen som har knappar ( antar att den är äldre) och den nya med dragkedja och dragsko?? Vad kostade den gamla i nypris?
    Ja den utan dragsko, gamla är mer som en fleecefilt utan någon som helst sorts stadga.

Den nya är stadig o tjockare.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Ben10

Någon här som kan svara på hur bussgods aviserar ens paket e det med post el med sms el det väljer den som skickar paketet kanske?!?!

• ThereseX

Jag var och kollade på Donkeyn i helgen, och det blir nog en sån syskonvagn. Jag frågade om åkpåsarna som kommer också och dom är lite smalare just för att donkeyn är smalare men den ska passa lika bra i alla bugaboos vagnar likväl som den som finns nu även passar i donkeyn, så sa dom på butiken iaf..

• Sassa82
    straw2008 skrev 2011-09-15 10:05:14 följande:
    Ja den utan dragsko, gamla är mer som en fleecefilt utan någon som helst sorts stadga.

Den nya är stadig o tjockare.
    Tack. Då antar jag att typ en sån här inte är så mycket att ha?

• straw2008
    Sassa82 skrev 2011-09-15 12:05:44 följande:

Det beror helt på vad du vill ha för sorts åkpåe, jag gillar de stadigare då de är tjockare o liksom mysigare o jag tycker de är finare.

Det är ju en affär som rear ut sina av den nya sorten, kolla tidigare i tråden!!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fröken Småland
    Sassa82 skrev 2011-09-15 12:05:44 följande:

Jag gillar den modellen som höst- och vårpåse
  • Sweetheartno1

När tycker no att man kan börja använda den tunna åkpåsen i liggdel ? Bor i Sthlm ! :-P

• the baby

Jag var och kände lite på åkpåsarna på Barnbutiken idag. Hade liggdel förra vintern, och i våras när vi bytte halvlåg min dotter hela tiden, så jag stördes inte alls av att den åkte ner lite. Hade Elodie-åkpåse. Men nu kanske jag kommer att göra det? Funderar på att kanske köpa en bugaboo-åkpåse ändå fastän jag tycker de är såå trista. Jag har både en cam och en bee+, och skulle ju i så fall helst vilja att den passade i båda. Men när jag provade bugaboo-åkpåsen i en Bee+ i affären idag tyckte jag inte alls den satt bra. Tycker ni det? Är det ens meningen att man ska ha åkpåse i den typen av vagn där benen hänger utanför? Det såg så konstigt ut tyckte jag. Kanske får ställa Beet på vinterförvaring sen istället och ta fram igen när man inte behöver åkpåse? 

• Fröken Småland
    the baby skrev 2011-09-15 15:10:54 följande:
    Jag var och kände lite på åkpåsarna på Barnbutiken idag. Hade liggdel förra vintern, och i våras när vi bytte halvlåg min dotter hela tiden, så jag stördes inte alls av att den åkte ner lite. Hade Elodie-åkpåse. Men nu kanske jag kommer att göra det? Funderar på att kanske köpa en bugaboo-åkpåse ändå fastän jag tycker de är såå trista. Jag har både en cam och en bee+, och skulle ju i så fall helst vilja att den passade i båda. Men när jag provade bugaboo-åkpåsen i en Bee+ i affären idag tyckte jag inte alls den satt bra. Tycker ni det? Är det ens meningen att man ska ha åkpåse i den typen av vagn där benen hänger utanför? Det såg så konstigt ut tyckte jag. Kanske får ställa Beet på vinterförvaring sen istället och ta fram igen när man inte behöver åkpåse? 
    Jag tycker egentligen inte att någon åkpåse alls sitter särskilt bra i Bee *duckar för bajsblöjor*