J N skrev 2011-09-17 10:21:35 följande:
Hej alla bugaboo:are :)
Jag väntar bebis i februari, och jag är 99.99% säker på att jag ska ha en bugaboo. Är alla här inne nöjda med sina? Vad finns för nackdelar?
En bekant till mig har sagt att man i stort sett får kämpa för att dra med vinterdäcken inne i ett centrum tex. Och att man ska ha med sig dom små så man kan byta varje gång man kommer in i ett centrum.
Och sen om det finns någon hemsida där man kan beställa. Såg Maya hade skrivit om
fruugo.se . Är det en säker sida att beställa ifrån?
Ursäkta alla frågor men den här gången vill jag gärna ha min vagn i mer än 6 månader. Hahahhaa.
Jag personligen tycker inte att vagnen är värd sina elva tuss (plus ytterligare några tusen för extra tillbehör som man gärna köper på sig!!) som jag pröjsade för den ny.
Med liggdelen på är det halvt omöjligt att stoppa ner saker i varukorgen, måste lyfta av liggdelen för att kunna lägga i påsen med matvaror. Känns sådär!
Jag tycker även att det är jobbigt att köra vagnen på stenbelagda gator, eller gå där det finns ojämnheter ex. kottar eller stenar. Ungen ligger där inne i vagnen och hoppar som ett popcorn. (Dock tackar mina magmuskler mig för det då jag ofta kör den lite på bakhjulen när vi kommer till såna miljöer!)
Vidare känner jag att det kan vara något störigt att hela tiden behöva lyfta upp framhjulen för att komma upp på över trottoarkanter eller när man ska in i butiker och missbedömmer avståndet och därmed inte vänder vagnen och tar den med bakhjulen först...
Och sen är jag inte helt förtjust i att "handtaget" är liksom lite löst(?!).
Annars är det en fantastisk vagn.
Liten, smidig, väldigt snygg med massa olika matchningsmöjligheter. Överlägsen som glidarvagn inne i stan!