• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • telgebo

Det negativa med bugaboo är att komma åt varukorgen när liggdelen sitter på och sedan kan jag ibland tycka att bågen är i vägen när man ska ligga i och lyfta upp barnet samt att chassit fälls ihop när man tar av liggdelen sittdelen och har en tung väska på handtaget.

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • J N
    telgebo skrev 2011-09-17 19:05:17 följande:
    Det negativa med bugaboo är att komma åt varukorgen när liggdelen sitter på och sedan kan jag ibland tycka att bågen är i vägen när man ska ligga i och lyfta upp barnet samt att chassit fälls ihop när man tar av liggdelen sittdelen och har en tung väska på handtaget.
    JA bågen stör mig också. Min kompis har en bugaboo och hennes barn är 6 månader. JAg kommer nog inte ha bygeln. Eftersom man kan välja så kan man ju hoppa över den :)
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥
  • Tibell

Vad säger ni.
    Buppa brand pink flower åkpåse i en helbrun cam.. Hiss eller diss ?

• SchumiFerrari

Har aldrig störts av bågen.. Det är ju den man bär i.. Men som sagt den kan man ju ta bort

• Sweetheartno1

älsklingen87: det är verkligen en hiss ! Färgerna kommer passa perfekt ihop !!

• Tibell

Tack snälla för svar :)
    Vi har nämligen en sådan hemma och jag älskar den !! Men blev tveksam med färgerna
    Den kommer matcha min bumperbar nu när den fått rosa blommor på sig ;)

• SophiaM
    J N skrev 2011-09-17 10:21:35 följande:
    Hej alla bugaboo:are :)

Jag väntar bebis i februari, och jag är 99.99% säker på att jag ska ha en bugaboo. Är alla här inne nöjda med sina? Vad finns för nackdelar?
    En bekant till mig har sagt att man i stort sett får kämpa för att dra med vinterdäcken inne i ett centrum tex. Och att man ska ha med sig dom små så man kan byta varje gång man kommer in i ett centrum.

Och sen om det finns någon hemsida där man kan beställa. Såg Maya hade skrivit om fruugo.se . Är det en säker sida att beställa ifrån?

Ursäkta alla frågor men den här gången vill jag gärna ha min vagn i mer än 6 månader. Hahahhaa.
    Jag personligen tycker inte att vagnen är värd sina elva tuss (plus ytterligare några tusen för extra tillbehör som man gärna köper på sig!!) som jag pröjsade för den ny.
    Med liggdelen på är det halvt omöjligt att stoppa ner saker i varukorgen, måste lyfta av liggdelen för att kunna lägga i påsen med matvaror. Känns sådär!
    Jag tycker även att det är jobbigt att köra vagnen på stenbelagda gator, eller gå där det finns ojämnheter ex. kottar eller stenar. Ungen ligger där inne i vagnen och hoppar som ett popcorn. (Dock tackar mina magmuskler mig för det då jag ofta kör den lite på bakhjulen när vi kommer till såna miljöer!)
    Vidare känner jag att det kan vara något störigt att hela tiden behöva lyfta upp framhjulen för att komma upp på över trottoarkanter eller när man ska in i butiker och missbedömmer avståndet och därmed inte vänder vagnen och tar den med bakhjulen först...
    Och sen är jag inte helt förtjust i att "handtaget" är liksom lite löst(?!).

Annars är det en fantastisk vagn.
    Liten, smidig, väldigt snygg med massa olika matchningsmöjligheter. Överlägsen som glidarvagn inne i stan!
  • imaj

Personligen älskar jag våran Cameleon! Självklart finns det saker på vagnen som jag stör mig på så som att varukorgen kommer för nära liggdelen exempelvis men Jag anser att Cameleon är den bästa (och snyggaste) vagnen i sin klass! Tyvärr kan man inte få både en stadsvagn och en pansarvagn i samma vagn och är det en pansarvagn man söker är det ingen Cameleon man vill ha egentligen.

Självklart är den dålig att köra på dåligt/ ojämt underlag men det är nästan alla vagnar och speciellt de mer swivelhjul. Sen att man kan behöva vinterhjul då det är mycket snö är en smaksak tycker jag. Jag använder knappt de under vintern mer än när jag verkligen måste, ex vid slask eller oplogat och då bor jag i Norrbotten.

• straw2008

Bugaboo som varumärke tycker jag står sig extremt bra, känns liksom inte som att något annat håller. Tygerna kan tvättas nästan hur mkt som helst o nästan alla delar är utbytbara :0) det negativa tycker jag är att chassit är jobbigt att fälla upp handtaget blir alltid skitigt o varukorgem hamnar upp o ner. O sen att skummet på handtaget inte är utbytbart tycker jag är synt, jag vill inte ha varken virkade skydd eller överdrag utan jag vill verkligen ha original. Men för o nackdelar ställda så kommer jag nog inte välja ett annat varumärke för vagn till kommande barn. Hesba tycker jag är fin o klassisk men en 4 -hjuling ?? Aaaaldrig.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • bohusbebis

En STOR nackdel med Bugaboo Cam/Frog/Gecko tycker jag personligen är att de inte går att fälla ihop i ett stycke. Retar ihjäl mig på det (då vi oftast åker bil när vi ska nånstans). STORT plus däremot är körglädjen. Älskar Bee men negativt är de små hjulen som begränsar användningsområdet. När kommer det en bee-hybrid med riktiga hjul tro