• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tibell

Är det jätte fult att ha fleece suflett om man har sittdelstyget i canvas ?

• linaloo

Har en fråga till er inbitna fantaster :)

Jag har en väldigt solblekt brun sufflett, är det nå "värde" i den? går det är färga den? eller ska jag offra den för att få ett mönster o försöka att göra en egen hemmasydd sufflett? 

Freja 7 april 2011 ♥
  • telgebo
    J N skrev 2011-09-17 19:09:03 följande:
    JA bågen stör mig också. Min kompis har en bugaboo och hennes barn är 6 månader. JAg kommer nog inte ha bygeln. Eftersom man kan välja så kan man ju hoppa över den :)
    Jo jag kommer också ta bort bågen när jag lägger i bebisen och sätta på den fast samtidigt så har jag inget behov av bågen , men för sakens skull kommer jag ha den ändå. Med sittdelen på så stör inte bågen mig alls.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 35 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    SchumiFerrari skrev 2011-09-17 19:19:52 följande:
    Har aldrig störts av bågen.. Det är ju den man bär i.. Men som sagt den kan man ju ta bort
    Och när bär jag liggdelen när jag är ute med vagnen?
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 35 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    straw2008 skrev 2011-09-18 13:37:41 följande:
    Bugaboo som varumärke tycker jag står sig extremt bra, känns liksom inte som att något annat håller. Tygerna kan tvättas nästan hur mkt som helst o nästan alla delar är utbytbara :0) det negativa tycker jag är att chassit är jobbigt att fälla upp handtaget blir alltid skitigt o varukorgem hamnar upp o ner. O sen att skummet på handtaget inte är utbytbart tycker jag är synt, jag vill inte ha varken virkade skydd eller överdrag utan jag vill verkligen ha original. Men för o nackdelar ställda så kommer jag nog inte välja ett annat varumärke för vagn till kommande barn. Hesba tycker jag är fin o klassisk men en 4 -hjuling ?? Aaaaldrig.
    Det stör mig också att det är svårt att fälla ihop och speciellt fälla upp vagnen, lyckligtvis kommer jag inte höva göra det denna gång då jag inte har nån bil.

Däremot så har jag inte spm nån skrev kännt att vagnen hoppas fram på stenbelagda gator, tvärtom så är det en perfekt stadsvagn.
  • Sweetheartno1

älsklingen87: Jag är inget större fan av fleece överhuvudtaget. Men det är väl Inge fel att blanda ! Det finns ju tex en snygg gul i fleece och en jätte söt rosa !
    Vad tänkte du på för färg !

• Karo Lina

Hej allihop!
    Äntligen har jag fått montera ihop vår älskade all black efter nästan ett års väntan
    En liten fråga bara, i kartongen fanns två svarta plastplattor, ska de användas till något? Dvs bör jag spara dem? Jag tycker att varukorgen är lite "hängig", den vill inte riktigt hålla formen. Går det att göra någonting åt? 

• Sweetheartno1

Karo Lina: Jag tror att det är plattorna till varukorgen. Jag la i dom iallafall !
    Min varukorg såg också hängig ut, men det rättade till sig ganska fort !

• Karo Lina
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-18 19:21:31 följande:
    Karo Lina: Jag tror att det är plattorna till varukorgen. Jag la i dom iallafall !
    Min varukorg såg också hängig ut, men det rättade till sig ganska fort !
    OK! ska de ligga i botten då eller? Det stod nämligen inget om detta i bruksanvisningen som jag givetvis följde slaviskt!