Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Även jag har en acta graco med adapter till vagnen. Min son är 3 veckor, så visst finns det än

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-06 09:17:16 följande:
    Fast de säkeretskunniga säger väl att man ska byta till större stol så fort barnet är någorlunda stabilt i nacke och rygg, då de inte är lika skålade och därmed säkrare. Men vad bra, då vet jag att man fortfarande kan använda AG-stol och adapter! Priset för MAXI COSI med bas är ju det dubbla av en AG med bas! Britax har väl möjligen ingen adapter till bugaboo?
    Nej, britax går inte till vagnen. Jag tittade på en sån först nämligen... men det fick bli en som funkade ihop med vagnen.
  • Lindadjo
    ThereseX skrev 2011-09-06 13:25:40 följande:
    Angående Babyskydds diskussionen, så ska dom väga 9 kilo innan man byter till större stol. Och den sitter dom bakåtvänd i tills dom är 4 år. Så lyder alla säkerhetsföreskrifter i Sverige i vart fall.
    minst 4 år... gärna längre
  • Lindadjo

Ben 10- bugga med vinter/terränghjul låter ju som det optimala för er.

• Lindadjo
    Taxi skrev 2011-09-06 14:14:17 följande:
    Tack för svaret! Åkpåse kanske är överkurs i liggdelen helt enkelt...
    Jag kommer ha åkpåse i liggdelen i vinter. Jag har en buggapåse, och kommer ha den. Har en fårfäll i botten. Och så bara någon fleeceoverall på bebisen.
  • Lindadjo
    Taxi skrev 2011-09-06 17:53:09 följande:
    Ja, den är ju det! Hade en till första barnet och kommer absolut ha en nästa vinter när detta barnet ska sitta. Kanske lika bra att köpa den redan nu. Om man ska ha fårskinnsfäll i botten, var köper man en bra sån? Ikeas får man väl inte ha till spädisar? Råd, please
    Finns i alla babyaffärer. Men ska man ha en i botten, under en åkpåse tex så tror jag säkert det går bra med IKEAs med.
  • Lindadjo

Jag köpte en grå krullig, barn och tvättvänlig fårfäll direkt från ett garveri i Tranås, småland. Köpte min från andrahandsorteringen pga oregelbunden form. Så bor man nära ett garveri så rekomenderar jag att kolla där.

• Lindadjo
    s07 skrev 2011-09-06 18:25:05 följande:
    Fattar inte varför man inte får ha Ikeas krulliga fårfäll? Det hade jag under åkpåsen. Funkade bra!
    Det finns speciella fårfällar till bebisar, så kallade giftfria fårfällar. De är alltså tillberedda utan gifter typ tungmetaller eller vad det nu är. Ikeas är gjorda för att vara mattor, men så länge barnen inte har direkt hudkontakt med fårfällen tror jag inte det är någon fara.
  • Lindadjo
    Mamma Tes skrev 2011-09-07 13:38:47 följande:
    Ni som har fårskinnsfäll i vagnen, vilken färg har ni? Jag har snöat in mig på att jag vill ha fällar i långhårig, lockig, grå päls. Men passar det till rosa suflett? Övriga färger är svart (Donkey).
    Grå fårfäll passar väl till alla färger

Sånhär fårfäll har jag
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-09-07 14:53:46 följande:
    Den var från 2Me, en helt ok modell med mysigt fleecefoder. En kompis har två stycken, en på handtaget till sig själv och en på bumpern till barnet
    Vad mysigt för barnet att kunna värma händerna oxå....
    Nu blev jag sugen på en till mig själv till vintern
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21