Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

AnPa skrev 2011-07-28 12:22:03 följande:
    Joddan: Åhh *avis* Måste nästan få träffa dig (och inte bara din karl) och få klämma på den Vagnen alltså!
    Hahaha... gillade det inlägget
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Hihihi.. sitter lite och skrattar åt den där annonsen igen där sufflan var upp och ner, jag fick ju svar från säljaren. Och han sa att hans fru redan sagt åt honom att den sitter fel. Så går det alltså om man lämnar säljandet av barnvagn till gubben sin. Nog är det bäst att göra det själv Det som är extra roligt är att jag tänkte att det kanske var så. Sätta en antagligen ointresserad karl att sätta ihop en barnvagn för försäljning.... *suckar*

• Lindadjo
    Joddan skrev 2011-08-02 11:36:23 följande:
    *bygger donkey*
    Redan
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-03 14:04:52 följande:
    NU har jag hämtat min frog! Men varför hänger suffletten där bak? Finns det ingenstans man kan spänna den så att den liksom sitter åt runt ryggdelen...?  Hur är det med cam suffletten? Är där någon typ av resår som gör att den sitter tight å snyggt?
    Hänger den? Låter märkligt. Den ska inte hänga, utan sitta runt ryggdelen. Det är ju en liten kant in som ska gå in runt sittdelen. Kan hända att de har satt suflettfästerna på fel sida?
  • Lindadjo

Eller så är den inte helt uppdragen, utan bara halft. Om du förstår vad jag menar?

• Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-03 19:50:56 följande:
    Försökte lägga upp bild från iphone men kunde ej dessutom vet jag inte om det är rätt båge i rätt spänne? Vilken båge ska vara ytterst, den främre eller bakre? Förstår ni vad jag menar eller svamlar jag?
    Bågarna är likadana, så det spelar ingen roll vilken som är fram och bak.  Däremot står det ett L och ett R i själva suflettspännerna. R ska alltså vara på högra sidan om dig när du håller i handtaget och har sitt eller liggdelen vänd mot dig. Sitter spännerna rätt så ligger den främre bågen något utanför den bakre bågen.
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-03 19:55:32 följande:
    Var köper jag en offwhite sufflett (helst bara suffletten) om den är slut på bugababy? Behöver man nya bågar eller bara spännena? Spelar det någon roll att buggan är gammal (från -05 eller -06 tror jag...) Många frågor som ni säkert besvarat 100 ggr men orkar ju inte läsa en tråd med över 16000 inlägg ;)
    För att få en cameleonsufflett att sitta bra på en frog så behöver du bara byta spännen. Bågarna från frogen funkar.
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-03 20:23:10 följande:
    Slut på kidzshop oxå verkar det som...:(

De där små "snörena" (är de i resår?)ska de bara liksom fästas i själva spännet? HAr där någonsin varit någon typ av resår eller är det de i de nya suffletterna?

Där är något som inte stämmer för suffletten är inte riktigt spänd i de olika lägena heller -slapp liksom mellan bågarna. Försökte hitta L eller R på spännena men lyckades ej. i vilket fall så står de väl på de nya jag kommer att köpa. Är de bara till att kränga av dem och klicka dit de nya då eller?

TACK!!  
    Du måste kränga av de för att se R eller L. För det står på insidan.
    Och ja, snörerna var en gång resår/gummiband.
    Tycker det låter som fästerna sitter fel alltså, speciellt om det inte är spänt mellan de olika lägerna heller.
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-08-04 10:39:16 följande:
    Kyss

ja jag har skumgummi 1,5 el 2 cm tjock tror jag. Bäst resultat blir det med ett lite tjockare bomullstyg på ena eller båda sidorna, alt fleece på en sida. Har sytt några med frotté men det är helt hopplöst. 
    Vad har du för mått på dina dynor? Tänkte jag skulle sy en sen till frogens sittdel... fast det är ju först om typ ett halvår... men har du något bra mönster som passar?
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-04 20:47:14 följande:
    Fick tag i en offwhite suflett som jag ska åka å köpa i morgon. Men på bugababy sa de precis tvärtom vad du sa...dvs att cameleonsufletten är något större än frogen så bågarna behöver bytas ut och spännena är detsamma?!?!

Usch vad jag känner mig besvärlig nu, jag får helt enkelt försöka forska lite i det i morgon när jag åker å handlar... får väl dra med mig vagnen dit...  
    Nej, det är spännerna man byter! Tro mig, jag har en frog som jag även har camsufletter till. Det är spännerna som måste bytas, camsufletten har annan spridning på sina bågar än vad frog har. Har man däremot en gecko så är det bågarna som ska bytas, och inte spännena
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21