Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Randig Panda skrev 2011-08-13 20:44:29 följande:
    Vilken tur!

Du kanske också vet om Cameleonsufletter passar på geckoramarna?

Finns så få reservdelar till geckon tycker jag:( 
    Cameleon ska funka någolunda, men du får köpa nya bågar till de.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-08-15 10:15:14 följande:
    Den ljusgrå och den orange har marinblå foder, alla andra har nikotingult champagnefärgat foder.
    Och denim 
  • Lindadjo
    jakthustru skrev 2011-08-22 13:36:19 följande:
    Ännu en fråga: Vad har ni för skötväskor till era singelvagnar? Har bestämt mig för en cam lim.ed deep purple och vill såklart ha en snygg skötväska till. Med förra ungen hade vi EL original-väska som medföljde, men nu blir det att handla en separat. Skip hop, Petunia, OiOi? Hjääälp
    Ta en väska du tycker om Jag har jujube, skiphop, gaia&ko och en Urbanna. Jag föredrar de som går att fästa med krokar på vagnen, för de sitter mycket bättre... så tyvärr tycker inte jag att Skiphop sitter speciellt bra. Funderar på att sy D-öglor i sidorna på den, så den också kan hänga i krokarna.
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-23 10:10:21 följande:
    Vad är det för krokar ni pratar om? HAr funderat på att köpa bagclips till min frog utomlands men finns det nåt annat alternativ i sverige är det lättare känns det som.....
    Jag har jujube krokar, såna som annat82 länkar till. De sitter jättebra, och passar alla väskor som har något att fästa de i.
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-23 14:13:09 följande:
    Snällt att ni länkade! Glider de inte ner då?
    Jag har spännt mina runt gummit längst ner på handtaget. De har typ spännbandsmaterial på utsidan, men en insida av gummi, så de glider ingenstans.
  • Lindadjo
    annat82 skrev 2011-08-23 14:15:42 följande:
    Vet inte exakt hur jujubes ser ut, men man spänner fast dem runt chassit. De andra jag har spänns med kardborreband, men tror det är annorlunda på jujubes, och har aldrig varit med om att de glidit ned så jag märkt det.
    Ja, det är inte kardborre, utan som en klick-funktion. Spänne med taggar som nyper tag i bandet och håller ihop det.
  • Lindadjo
    AnPa skrev 2011-08-24 19:41:17 följande:
    TRÅDEN ÄR EJ TILL FÖR ANNONSERING AV SAKER MAN VILL SÄLJA/BYTA BORT! SÄLJ/BYTES-SIDA FINNS PÅ FACEBOOK OCH ANNARS HÄNVISAR VI TILL KÖP&SÄLJ HÄR PÅ FAMILJELIV, BLOCKET ELLER TRADERA. TRÅDEN KAN STÄNGAS PGA ANNONSERING, ÄR ALLA MED??!!
    Nej... kan du ta det en gång till? Hjärta
  • Lindadjo
    Joddan skrev 2011-08-30 18:47:00 följande:
    Hahaha! Killen jag köpte froggen av idag sa att det går att köpa till snökedjor till hjulen om det var mkt hjul
    Hahaha... ser det framför mig. Man rasslar runt med stora kedjor runt hjulen i snön
  • Lindadjo
    mini75 skrev 2011-08-31 09:31:29 följande:
    Lindadjo; Kollade i ditt bildgalleri för det är väl du som syr en massa själv? SÅg för det första att du fyndat din frog för 600?!?! Stämmer det? Gud vad bra i så fall, bara att gratulera! JAg tyckte min var billig för 1800!
    Såg oxå att du hade denimklädsel märkt med frog - vet du var man kan få tag i det. Fyndade du det begagnat oxå, det finns alltså en denimklädsel till froggen?

Sist men inte minst, jag hade tänkt ge mig på att sy en suflett själv. Är det jättesvårt - äger en symaskin och kan sy hyfsat, men det är kanske svårt att få till ett bra mönster själv? Vad ska man tänka på när man väljer tyg? såg ett fint smalspårigt manchester bla....

Många frågor.................. {#emotions_dlg.flower}

Såg att du redan fått svar om denimklädseln Och jag köpte min frog på Tradera för 900 kr, men sålde sedan skötväskan som följde med på köpet för 250 kr. Så jag brukar säga att jag köpte vagnen för 650 kr. Ja, billigt och bra Älskar min lilla groda. Jag har testat den nu i hela 2 veckor, och känner mig jättenöjd med den än så länge.

Det är inte svårt att sy sufletten själv, men mönstret kan vara lite trixigt att få till, om du inte har någon gamal suflett som du kan tänka dig att slakta för mönstrets skull. Jag har fått mitt mönster, men har lovat att inte skicka den vidare till någon innan att först fråga om lov från henne jag fick den av.
    Tygmässigt sett kan man väl ha i princip vilket tyg som hellst, men det är klart att det är lättare att sy den i ett lite stadigare material. Sladdriga och strechiga tyger är svårt att få till. Smalspårig manchester är inga problem alls. Titta bara på min gröna vagn, det gröna tyget är babymanchester
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21