• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    MikaelaF skrev 2011-10-19 11:01:32 följande:
    Kan jag bära liggdelen i handtaget men bebis i? I så fall finns det en maxvikt?    
    Minnie7 skrev 2011-10-19 11:05:45 följande:
    Mikaelas: inte bära i handtaget med bebis i, nej.
    Jag vågade aldrig men vagnen är tillverkad för att man skall kunna göra det, dock vet jag inte maxvikten. På produktbilderna ser man hur man lyfter sittdelen med barn i till och med.
  • straw2008
    Snoppan skrev 2011-10-18 22:44:37 följande:
    Vilket babyskydd är bäst till buggan tycker ni? För och nackdelar?
    Maxi cosi, på vårt satt en stor sufleff på då vi köpte det som täckte nästan hela. Tror det finns som tillbehör då man köper i butik.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • MikaelaF

Jag har bruit i själva ramen änsålänge, bor på tredje våning i ett hus utan hiss så blir mycket bärande.... Har inte vågat, men tycker lite att det borde gå, annars borde handtaget ju bara vara till sittdelen....??

Sixten, min prins! 2 Juni 08
  • Minnie7

Fast i min instruktionsbok står det att man inte ska det... Hmmm, min är ju från 2006 så det är kanske så på nyare??

• Fröken Småland
    MikaelaF skrev 2011-10-19 11:11:19 följande:
    Jag har bruit i själva ramen änsålänge, bor på tredje våning i ett hus utan hiss så blir mycket bärande.... Har inte vågat, men tycker lite att det borde gå, annars borde handtaget ju bara vara till sittdelen....??
    Fast just det argumentet håller ju inte, främst av den anledningen att det är samma ram till både ligg- och sittdel och följaktligen samma båge. Men den kan ju också ha funktionen att hänga saker i eller att lyfta en tom liggdel. 

Fast som sagt: på produktbilderna visas en man som lyfter en bebis i sittdelen. Tyvärr kan jag inte klistra in bilder från mitt galleri eftersom jag inte lyckats klura ut hur man gör med mac men den finns på s 3 under Bugaboo i mitt galleri om någon vill kolla. Och gärna klistra in den här. Och ännu hellre berätta för mig hur man gör med mac men det har jag bett om hjälp med säkert tio gånger och ingen tycks kunna.  
  • thj
    MikaelaF skrev 2011-10-19 11:01:32 följande:
    Hej ni kunniga! 
    Jag är en oerfaren Bugabooägare, då liten bara är 3.5 veckor.
    Men jag älskar vagnen!

Ni kanske kan hjälpa mig med några frågor?

Kan jag bära liggdelen i handtaget men bebis i? I så fall finns det en maxvikt?    

Och har ni några erfarenhetstips? Saker man kanske inte tänker på att man kan göra.

Kram Mikaela     

Skulle inte rekommendera dig att bära i bygeln när du har din baby där i ,bättre att bära hela liggdelen i ramen med båda händerna.Det är endast två vita sockerbitar (eller vad det kallas ) som håller fast bågen.
    Gissar på att det ska gå och säkert gör det eftersom det heter översättningsvis bärhandtag.
    Jag skulle inte våga personligen.
    Kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Noiis
    Snoppan skrev 2011-10-18 22:44:37 följande:
    Vilket babyskydd är bäst till buggan tycker ni? För och nackdelar?
    Jag hade en besafe izi sleep till Noa på vagnen. Älskade den verkligen. 
    Negativt är att den är tung så det är inget man tar loss och bär på en heldag men jag har själv ingen bil (eller körkort heller för den delen) så jag flyttade den väldigt ofta mellan bilar och så å då tyckte jag att den va perfekt så man slapp hålla på med att flytta en hel bas ex. lätt att sätta fast i bilen och på vagnen

jag har haft bild på noa i mitt galleri i babyskyddet på chassit... men jag tycks inte hitta dom :-/ kolla gärna in jag har säkert bara missat dom  
  • MikaelaF

Fröken Småland: Ne jag menar att man ju ser på alla bilder att handtaget sitter där även vid liggdel, men som du säger den går använda t annat.. O såklart bära när den e tom!:)
    Ska kika ditt galleri sen!

Thj: Ne jag fortsätter nog att bära i ramen! Vill inte råka ut för något!!

Tack för svar,ja har nog mycket att lära!:)

• Fröken Småland
    MikaelaF skrev 2011-10-19 11:26:06 följande:

Thj: Ne jag fortsätter nog att bära i ramen! Vill inte råka ut för något!!
    Så har jag också alltid gjort. Vill inte ens tänka tanken på om de små vita knapparna skulle släppa... *ryser*
  • Äntligen dax
    FrökenFräken11 skrev 2011-10-19 10:57:51 följande:
    Thj: Åhå vad bra! Vart kan jag hitta adapterna?
    Åh, jag undrar också. Har en Acta Graco från 2005 som jag väldigt gärna skulle vilja använda på buggan . Något tips var jag hittar adapter?