• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Rödtott

Hej alla bugaboo-experter! Någon som vet om bugaboos åkpåse passar till en babytravel syskonjogger? Jag vill inte behöva köpa 2 dyra åkpåsar..

• Fröken Småland
    Noiis skrev 2011-10-21 12:55:38 följande:
    Sweetheart: den är där för att man inte ska ta bort säkerhetsbandet som många gjorde på frog/gecko
    Näää, tror du? Jag har alltid trott att det har att göra med upphängning på en lackeringsline eller liknande.
  • straw2008
    Noiis skrev 2011-10-21 12:55:38 följande:
    Sweetheart: den är där för att man inte ska ta bort säkerhetsbandet som många gjorde på frog/gecko
    På vilket sätt gör hålet från eller till i frågan ang om man tar bort bandet eller inte ?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • s07

Tja, den är högt inspirerad fast ingen piratkopia, den är tyngre än bugaboon. Jag tycker det är ok m vagnar som utmanar originalet. Oftast leder det till ännu bättre produkter för oss konsumenter. Sen finns det märken som iCandy som tydligt hänger på andra varumärkens popularitet(Apple). I detta fall hakar Trille på både bugaboos design o namn. Fast vagnen är inte exklusivt trilles, har sett samma under olika varumärken...

• Noiis

Frk Småland är helt säker på att de hade med att göra att folk inte skulle ta bort varningstexten. Varningstexten ska ju sitta så till att den syns och inte tas bort. (iaf i usa) därför borrade man ett hål för att de skulle bli oattraktivt att ta bort bandet. Och om folk tog bort bandet så fick folk en "trasig" vagn De va förklaringen jag fick 2007

• Hejåhå

Janet: min liggdel lutade lite. Huvudet är ju tyngst på bebisen och det blir en hävarmseffekt. Vi hade en kudde i vagnen och den kompenserade lutet lite. Prova lägg bebisen lite längre ner i vagnen, dvs mot dig, då blir hävarmen lite kortare.

• Joddan

Mitt froghantag -05 har inget hål . Men bandet sitter kvar ändå! Tycker det är praktiskt .