• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

På tal om att ha sönder buggor undrar jag vilken vagn jag kan rekommendera till en gravid kompis som vill ha en bugaboo då den ryms i bilen och har stor liggkorg, plus ryms i hennes lägenhet. Hon har dock dragit min vagn uppför trappor(jag bar den hemma men drog den uppför till bussen tex), och har joggat med den tom. Håller en bugga för detta?? Vill liksom inte att jag blir beskylld för ha rekat en dålig vagn när den dras sönder. Jag tror inte reklamation skulle funka, dessutom vill hon köpa den begagnad. Har ni vågat dra era buggor uppför trappsteg (i detta fall 10-12 st) flera ggr / dag, håller chassit???? Själv är jag tveksam.

• s07

För hon tycker att "vagnar måste dras upp o tåla mycket". Om inte buggan håller finns ngt liknande jag kan rekommendera?

• Sapato
    s07 skrev 2011-10-20 12:41:09 följande:
    På tal om att ha sönder buggor undrar jag vilken vagn jag kan rekommendera till en gravid kompis som vill ha en bugaboo då den ryms i bilen och har stor liggkorg, plus ryms i hennes lägenhet. Hon har dock dragit min vagn uppför trappor(jag bar den hemma men drog den uppför till bussen tex), och har joggat med den tom. Håller en bugga för detta?? Vill liksom inte att jag blir beskylld för ha rekat en dålig vagn när den dras sönder. Jag tror inte reklamation skulle funka, dessutom vill hon köpa den begagnad. Har ni vågat dra era buggor uppför trappsteg (i detta fall 10-12 st) flera ggr / dag, håller chassit???? Själv är jag tveksam.
    s07 skrev 2011-10-20 12:43:02 följande:
    För hon tycker att "vagnar måste dras upp o tåla mycket". Om inte buggan håller finns ngt liknande jag kan rekommendera?
    Stridsvagnar är rätt tåliga har jag hört

Tror nog ingen vagn är gjort för att dras upp och ner för trappor varje dag så kan bli svårt för henne att hitta en sådan vagn.
  • Noiis

Bara stokke explory är byggd för trappor.......... Jag skulle rek frog eller gecko så minskar glidrisken. Men du får nog förklara för henne att vagnar går sönder om man inte är varsam

• s07

Men jag har en stokke och den mekanismen (fälla in hjul) tycker hon är krånglig. Jag tycker hon ska satsa på något klassiskt brio/ emmaljungaåk- borde inte de tåla trappor??

• thj
    s07 skrev 2011-10-20 15:59:18 följande:
    Men jag har en stokke och den mekanismen (fälla in hjul) tycker hon är krånglig. Jag tycker hon ska satsa på något klassiskt brio/ emmaljungaåk- borde inte de tåla trappor??
    Ska hon dra vagnen i trappor ska hon satsa på en barnvagn utan teleskop/knäleds handtag då dessa inte är gjorda för att dra upp och ner i trappor.

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • straw2008
    s07 skrev 2011-10-20 12:43:02 följande:
    hon ska nog ha en brip eller emmalnunga.

En bugaboo ska handteras varsamt o absolut inte dras i trappor.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Noiis
    straw2008 skrev 2011-10-20 16:23:34 följande:
    hon ska nog ha en brip eller emmalnunga.

En bugaboo ska handteras varsamt o absolut inte dras i trappor.
    brio och emmaljunga håller inte heller för den typen av hantering!
  • Noiis
    s07 skrev 2011-10-20 15:59:18 följande:
    asså de va mer för att poängtera att de inte finns vagnar mer än just den som är byggd för trappor. en stokke e ju inte ok att springa med eller... göra nåt med
    med alla andra vagnar kommer hon att riskera att slita sönder den i trappen!!