• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1

Hoho då är jag den enda som bär i bygeln ! Min bebis är snart 4 månader och väger nästan 7 kg. Haha jag testade med att lägga liggdelen till Max vikt och sedan bar jag omkring på den här hemma ! Det fungerade toppen och gör nu så med bebis i !
    Som tidigare skrev att det finns bild på det från bugaboo och att det heter carry handle !

• the baby
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-19 11:38:32 följande:
    Hoho då är jag den enda som bär i bygeln ! Min bebis är snart 4 månader och väger nästan 7 kg. Haha jag testade med att lägga liggdelen till Max vikt och sedan bar jag omkring på den här hemma ! Det fungerade toppen och gör nu så med bebis i !
    Som tidigare skrev att det finns bild på det från bugaboo och att det heter carry handle !
    Jag har en kompis vars små "sockerbitar" gick sönder, i alla fall den ena. Jag bar heller aldrig min dotter i handtaget, tog tag i hela ramen med båda händerna när jag bar liggdelen.

Vad gäller babyskydd hade vi Bugaboos egna, som de gjorde i samarbete med Takata. Våran tjej är visserligen stor, men växte ur det rätt tidigt. Och eftersom det ändå inte säljs längre spelar det kanske ingen roll. Men jag gillade adaptrarna, de var små och smidiga och man kunde ta med de om skulle iväg (hade ibland babyskyddet ståendes i liggdelen när jag tog mig mellan taxi och tåg t ex, men ville ändå ha adaptrarna med mig). Tycker acta gracos adapter ser sjukt osmidig ut. Men det är klart, har man den bara i bilen så spelar det kanske ingen roll. Och huvudsaken är ju att babyskyddet är säkert när man åker bil!
  • Minnie7

Den ena "sockerbiten" har gått av på min bygel också (när jag skulle klicka bort den) så jag har beställt en ny bygel. Tur att ingen bebis låg där då...

• mjuik

Jag måste bara poängtera att rekommendationerna är att man byter från babyskyddet så fort barnet kan sitta själv, då till en bakåtvänd bilbarnstol.
    Den mer upprätta vinkeln är skonsammare för nacke och rygg vid en krock. I babyskyddet får huvudet inte sticka ovanför kanten alls och självklart får inte viktgränsen överskridas.

• Sweetheartno1

Oj är det så dåligt. Nä då kanske man inte ska bära i den !

Jag har inte upplevt något dåligt alls av min bugga som jag har nu. Men tycker jag hör även från dom som är så nöjda att det har gått sönder, det gick sönder där och siåså ?! Är det en skitvagn ? Haha..

• Minnie7

Jag gillar buggan, men visst- jämför man den med en emmaljunga eller brio så känns den ju lite plastig och vinglig. Men den låga vikten och smidigheten överväger helt klart.

• Joddan

Isa73
    Jag tror man bara kan köpa ny vit sockerbit till bygeln, så man slipper köpa ny helt.

• Sweetheartno1

Jag skulle ju inte köpa en Emmaljunga nu. Inte efter att ha haft UJn och CAMen! Jag hade ju en CAM våren -08 med glidchassi ! Men i övrigt var jag även då super nöjd !

Tråkigt bara att höra att fler och fler "råkar" säga att mycket är fel men ändå ska dom få vagnen att vara bra ! Köper man den som statusvagn och ångrar sig ?

• Minnie7

Nej nej, jag skulle inte heller köra en annan vagn nu men de andra känns mer rejäla om man säger så. Missförstå mig rätt

Ah, så det finns en ny plastbit att köpa. Jaja, har ju redan beställt en ny bygel. Så kan det gå

• MikaelaF

Såhär står det i bruksanvisningen jag hitta på nätet, under "nr 4 Möjligheter med lift occh stol"

"Varning!"

• Kontrollera alltid att liftbygeln sitter fast innan ni lyfter den.

(max vikt 9 kg 76 cm)

Men jag kommer nog ändå bära i ramen och en hand under.. 

Sixten, min prins! 2 Juni 08