• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thj
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-19 13:16:05 följande:
    Jag skulle ju inte köpa en Emmaljunga nu. Inte efter att ha haft UJn och CAMen! Jag hade ju en CAM våren -08 med glidchassi ! Men i övrigt var jag även då super nöjd !

Tråkigt bara att höra att fler och fler "råkar" säga att mycket är fel men ändå ska dom få vagnen att vara bra ! Köper man den som statusvagn och ångrar sig ?
    Jag tror i det stora hela står bugaboo för hög standard med få reklamationer.
    Det glidande chassit som bytes ut med ett nytt kom det fram att det i 6 av 10 fall var ett tillhanda fel av ägare.
    De "så kallade" testdrog chassit (satte foten på mitt staget och tog tag i handtaget och drog för kung och fosterland vilket i sin tur gjorde så den lilla gummi ringen inuti handtaget blev utdraget långt mer än vad det ska behövas.
    En normal stor kvinna får ett tryck på runt 60-80kg och då bara på handtaget och det är inga teleskop handtag gjorda för.Gummi ringen kan jämföras med en resårband drar man ut det för hårt och för långt så mister de sin funktion.

Bugaboo har även haft problem med bee+ s-hjulen och därför stoppat all försäljning av bugaboo bee+ fram till de skickar ut den nya förbättrade bee+ hjulen och de som köpt bee+ med dessa hjul kan lätt kolla det på bugaboos hemsida och får då de nya hjulen.

Tycker bugaboo är mycket hjälpsamma vid ev reklamationer så jag tycker bugaboo står för en mycket bra vagn

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Sweetheartno1

Thj ja jag älskar min vagn !! Jag skulle aldrig få för mig att testdra vagnen så !

Jag köpte en demovagn i en butik som gick i konkurs strax efter dom öppnat. Men chassit var det fel på tyvärr. Men jag använde den ändå ! Visste inte hur man reklamerade utan butik ! (skyller på den då låga åldern :-P)

Och ja bugaboo är fantastiska !! Väntar ju på mitt nya all black chassi. Det fanns repor på chassit innuti teleskopen. Bara det gör ju Bugaboo till ett väldigt bra varumärke!!

• Karo Lina

Vi köpte vår bugaboo all black från kidzshop förra hösten när jag blev gravid. Tyvärr fick jag ett tidigt missfall och därför kommer vagnen först till användning nu då jag ska föda vilken dag som helst. Anledningen till att vi köpte så tidigt var att jag absolut ville ha en ny all black och ville försäkra mig om att få tag i en innan de tog slut. Nackdelen nu är ju förstås att det redan gått 1 år på garantin trots att vagnen varit ouppackad från kartongen hela året. Är det någon som tror att det går att lösa på något sätt? När man köper vagn i en vanlig affär,inte på nätet, brukar väl garanti börja gälla från BF?

• ThereseX

Karo Lina- Men du har väl 2 års garanti plus ett år om du registrerar den på bugaboos sida.,

• Fröken Småland

Nej, två år från inköpsdatum så klart. Allt annat vore ju förstås praktiskt för köparen men helknasigt när man tänker efter lite. 

• Karo Lina

ThereseX : ja, det kan hända. Men jag har ju fortfarande "förlorat" ett år på att ha den nedpackad i källaren. Jag visste om det från början men jag tänkte bara höra om någon varit med om något liknande.

• Sweetheartno1

Jag bokade min all black när kg var i v 10 redan. Men hämtade inte ut den förens i v 34-35.

• annat82

Är bara nöjd med Bugaboos service. Har aldrig behövt använda den förut, men såg om probleme med hjulen till nya Bee+, fyllde i formuläret och idag, knappt 2 veckor senare, kom nya hjul med UPS. Snabbt och enkelt

• Sweetheartno1

annat82 jamen visst fan e dom bra !