• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Usch såg tidigare att folk undrat om
    Bygeln kan släppa... O jag har burit min vagn under armen i bygel m bebis o allt i liggdelen(skäms). Jag tyckte den satt hemskt hårt, bygeln.

• Tant Pruselius
    s07 skrev 2011-10-19 22:29:03 följande:
    Usch såg tidigare att folk undrat om
    Bygeln kan släppa... O jag har burit min vagn under armen i bygel m bebis o allt i liggdelen(skäms). Jag tyckte den satt hemskt hårt, bygeln.
    *tar i tass* gjort samma...skäms på oss!
  • s07

Usch! Vill inte veta vad som kunde hända om den släppt. Chansen kändes dock minimal. Dock blev jag skraj när min son gled ur sittdelen flera gånger för han avskydde selen och lyckades lirka sig loss innan han spändes fast. Och eftersom bygeln satt så stenhårt fick jag trixa honom under den. Droppen kom när jag inte orkade byta sittställning för med hans vikt blev det för tungt. Så den såldes men jag saknar den- lite. Ffa att jag kunde ta hela vagnen under armen och gå uppför trappor !:)

• thj

Det är många som gör och det är j som sagt en carry handle och info från bugaboo sen tidigare är att man kan lyfta liggdelen med baby i men utan chassi.
    Jag skrev bara min personliga åsikt men då är jag också rädd för typ allt "skäms"
    kramen 

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • AnPa

Jag har burit i handtaget/bygel/bumpern. Både på vår cameleon, då bodde vi på 2 trappor utan hiss och jag hängde den i armvecket och tog chassit (ihopfällt) över andra axeln. Har även bytt sittriktning på sittdelen med sonen i (då kanske 11 kilo) och lyft i bygeln. Inga som helst problem! Men jag skulle aldrig våga släppa ut sitt/Liggdelen högt upp i luften och bara lita på att den ska hålla. Men jag har svårt att tro att att båda "sockerbitarna" skulle släppa samtidigt och då har man ju faktiskt en chans att ta tag. Men sen undrar jag, om en Sockerbit går sönder, släpper bygeln då eller är det något ni märkt när ni plockat bort den? Min kompis Sockerbit gick sönder och då satt bygeln kvar, det var när hon skulle plocka bort den som Sockerbiten trillade ut.

• thj
    AnPa skrev 2011-10-20 07:57:05 följande:
    Jag har burit i handtaget/bygel/bumpern. Både på vår cameleon, då bodde vi på 2 trappor utan hiss och jag hängde den i armvecket och tog chassit (ihopfällt) över andra axeln. Har även bytt sittriktning på sittdelen med sonen i (då kanske 11 kilo) och lyft i bygeln. Inga som helst problem! Men jag skulle aldrig våga släppa ut sitt/Liggdelen högt upp i luften och bara lita på att den ska hålla. Men jag har svårt att tro att att båda "sockerbitarna" skulle släppa samtidigt och då har man ju faktiskt en chans att ta tag. Men sen undrar jag, om en Sockerbit går sönder, släpper bygeln då eller är det något ni märkt när ni plockat bort den? Min kompis Sockerbit gick sönder och då satt bygeln kvar, det var när hon skulle plocka bort den som Sockerbiten trillade ut.
    Sockerbiten håller ju fast bygeln så lyfter man i den när den gått sönder då lossnar den helt klart
    på den sidan den släppt :( 
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!