• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Läängtar

Hej,
    Ska köpa mig en begagnad Cameleon och har läst tidigare om detta med ett lagningskitt till glidchassi.
    Tänkte så man vet när man ska köpa begagnat och inga garantier gäller.

• Läängtar

Fröken Småland: haha, va bra jag formulerade mig. Finns det ett lagningskitt var ju frågan? :)

• annat82

Läängtar: kolla kidzshoppen. Har till och med sett att de har lagningskit på hemsidan kan inte länka från mobilen

• s07

Bluetopaz- vad härligt med en "ny" vagn!

Buhuuu min son vägrar sitta i cameleon, prövat för jag ville köpa en fin frog idag. Men han glider ur, tuggar på bumperbaren o skriker. Vet ej vad det är, förutom att den saknar fotstöd så tycker jag sitsen är rätt lik vilken annan som helst. Kanske att sitsen inte är tillräckligt upprätt? Han har vant sig vid stokke (sjukt bra vagn fö...men vintertid??) och paraplyvagnen som han sitter mycket rakt i. Men uaaaaaaa jag vill ha en bugga till vintern (jag vet - är galen)

Förresten hittade jag reflextejp från addbaby. Nu ska paraplyvagnen dekoreras!

• Ismael

Äntligen har jag blivit buggaägare!

Väntar första barnet och visste inte om bugga var något alternativ för oss sedan vi flyttat från stan. Men jag har letat och letar och letat på nätet efter någon annan tänkbar vagn. Men jag kräks på alla fula stora åbäken som kånkas runt här där vi bor. Så jag har bestämt mig för att camen är en allroundvagn och eftersom man så lätt byter till de stora hjulen kan även den ta sig fram på mer ojämna underlag. Inte sant?

Hittade en begagnad på blocket för många månader sedan som jag skickade ett ombud att köpa. Som jag sedan längtat....

Nu är den äntligen här och jag är så lycklig!

Har under tiden följt er tråd slaviskt för att kunna utläsa för och nackdelar och för att lära mig mer om vagnen.

Nu ska här tvättas, smörjas och servas så den känns som ny.

Längtar så efter att få bädda ner lilla bebisen och stolt glida runt på stan med sötaste bebisen och snyggaste vagnen!

• the baby

Mamma Tes skrev 2011-11-17 23:01:37 följande:
    Karma police: Ja, fixa gärna bild!
    Som sagt, jag snodde idén från Lindadjo, men är verkligen nöjd med mina snygga reflexer så jag sprider den vidare! Glad

Så här ser reflexbanden ut, mjuka sidan av kardborren mot vagnen när de sitter på. Jag använde 4 cm brett reflexband.

Och så här ser vagnen ut, syns nog väldigt bra ute! Två till som inte syns sitter mellan backhjulen också. 

• ThereseX

Hmm. En fråga om reflex banden.

Köper man dom färdiga eller köper man reflex tejp och klistrar på kardborren?
    Jag behöver reflexa min Donkey.
    Och tejpa direkt på vagnen kommer jag aldrig att göra. Ve och fasa. : )