• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Ja det är tur att man kan gilla sina skötväskor för jag har rätt svårt för de- tom
    Modeller som ska likna handväskor tex stork sac

• RedTopaz

Ah, jag har en sorts krok kvar av ett par som jag köpte på babyproffsen, får väl köpa nya! Kanske ska gå igenom mitt handväskeskåp istället...

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • ami

Ang frog klädsel. På den amerikanska sitter midjeselet fast i bastyget. På en europeisk frog sitter selet fast i ramen, samma som CAM. Om man har en amerikansk sittdelen så får man två midjeselband över. Men man kan ju bara låta de som sitter fast i sittdelen ligga kvar bakom dyna, åkpåse och bara använda de från ramen som vanligt.

• s07

Tack ami! Vad bra. Min mamma ska till USA i vår och jag funderar ev på att beställa lite reservdelar till frog. Min har dock en underbar orange färg med marinblå quiltad insida. Så snygg. Dock är varukorgen solblekt. Så en sådan vore inte dum.

• Sweetheartno1

Jag älskar min skötväska. Har en svart Skip hop versa!

• Blondie 80

Blue Topaz: alltså, nu känner jag mig lite som en stalker , men för kanske en månad sedan åt min mellanson och jag fredagslunch på Ikea bby och i restaurangen spanade jag väldigt noga in en grön gecko med röd skinnskötväska. Kanske din? Jag har för övrigt bara en skötväska - en oioi.

• RedTopaz

Haha, det var nog jag :) jag var nog där med min mamma och kanske äldste sonen. Var satt du? Hur ser din vagn ut? Det kanske är meningen att vi ska säga hej någon dag ;)

• Blondie 80

Blue Topaz: om det var du så satt du vid barnleken närmast där man får maten och jag satt vid den längre bort. Jag hade antingen sandbas och off white-top eller babyskydd på chassit.

• s07

Bara en fundering, hur märker man att ett bugaboochassi är gammalt/ sönderkörd?

• RedTopaz

Aha, då var jag där med äldste sonen. Jag tror jag lade märke till dig faktiskt? Är du lång, smal och blond? S07: Det knakar, är rangligt och knappar, bromsar osv funkar inte smärtfritt. Men alla chassin kan ju bara plötsligt gå sönder oxå.