• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    s07 skrev 2011-11-21 15:37:47 följande:
    Var finns reglerna att läsa? Jag tycker annars det verkar vara självklart att efterlysa saker i ett riktat diskussionsforum??
    Jag vet bara att vi fått varningar förr om stängning av tråden när någon raggar köpare eller efterlyser saker att köpa. Möjligen har reglerna blivit något mindre strikta men jag tycker det är synd att riskera stängning när det finns en köp/byt/sälj-marknad på siten.
  • Fröken Småland

Plus att jag tycker det är ett märkligt beteende att hoppa in i en tråd och inte bidra med mer än att man vill bli inboxad med förslag om saker att köpa. Personligen har jag naturligtvis ingen vinning alls av att hänga här eftersom jag varken har Bugga eller egentligen vagnåkande barn längre, utan gör det mest av gammal vana eftersom jag av erfarenhet vet att man kan påverka människor på ett positivt sätt genom att svara på angelägna frågor. Frågor som många av oss gamla rävar svarar bra mycket bättre på än de som faktiskt har betalt för att svara på frågor; kundtjänst, butiker mm. Synd då om tråden missbrukas tycker jag.

• Fröken Småland
    s07 skrev 2011-11-21 17:34:19 följande:
    Det förstår jag, men kan du tipsa var reglerna finns?
    Oj, nu skrev vi om varandra. Har dålig koll på var men skall försöka leta upp det om ingen annan hinner före *hoppas*
  • RedTopaz

Jag tycker kanske inte man ska hoppa in och skriva som ovan gjorde om man inte är väldigt desperat efter något väldigt specifikt som de som sitter i tråden troligen har. I det här fallet var det kanske så hon tänkte. Inte så lätt att bara få tag i en denim varukorg... men om vi som brukar skriva här vill köpa av varandra tycker jag det är helt ok.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

Det är värre om någon hoppar in och vill sälja något, då anmäler även jag men om man letar efter något specifikt tycker jag det är ok att fråga.

• Fröken Småland

BT: i så fall kan man ju sköta det snyggt och skriva typ "åh, om jag ändå hade fått tag på en xxxx, den hade ju passat så bra till min xxxx"

Nä, nu lämnar jag Småland ett par dagar så nu får ni klara ut det här själva Arrivederci!

• Asereht

Nu handlar det ju inte så mkt om vad vi tycker är ok utan vilka regler som gäller på forumet. Moderatorer har bevakat den här tråden förr och varningar har utfärdats. Ska tråden få vara kvar så måste reglerna respekteras.

Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • RedTopaz

Så sant Fröken Småland :), kom snart tillbaka!