• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Tror jag ska se till att leta reda på reservchassi till grodan utifall att...känns kul med äldre vagn att fixa o dona med tycker jag. Gillar verkligen dess mindre format och lufthjul är mycket skönare än foamhjul.

• imaj

s07: Börja med att tvätta det ordentligt och smörj överallt så kanske det känns som nytt igen !

• Ismael

Jag ska ge mitt chassi en genomkörare också. Vart och med vad ska man smörja?

Siliconspray till hjulen har jag uppfattat och även att rensa bort allt gammalt hår och köra dem i diskmaskinen. Ska man olja någonstans också? Vart? Känns så svårt när mycket är plast och jag inte vill kladda och ha mig.

Såg att bromsvajern längst ner mot hjulen till såg lite smutsig, torr och intorkad ut. Där måste man ju kunna olja?

Ena knappen som används till att fälla styret känns trög och jag lyckades få den att fastna. Fick kämpa som en tok för att få loss den och inte ha sönder den. Tyckte allt kändes lite trögt men nu har jag lärt mig att styret liksom ska vara "i rörlse" när man trycke rin knapparna så nu funkar det mycket bättre. Men finns det någonstans kring de knapparna man kan olja på något sätt?

Går det att beskriva vart man ska smörja. Jag ska ge "nya" vagnen en riktig spadag. Tänkte bara ni skulle få lära mig lite först kring vad göra.

• Blondie 80

Blue Topaz: lång och blond stämmer, men inte smal . Komiskt! Vet att jag tänkte att jag skulle skriva här i tråden att jag sett en sjukt snygg vagn, men aldrig kom till skott.

• RedTopaz

Seriusly: Haha, jämfört med mig är de flesta smala just nu ;) Mitt BMI är nog uppe på fet nu. Såg du att jag skrev i din gästbok? Ja den gröna färgen är fin! Men jag gillar ändå röd bättre. Undrar varför de in längre säljer gröna klädslar? S07: om det skulle panna så funkar ju ett Cameleonchassi till också. Ismael: min ena knapp är oxå trög, ska man alltså röra styret lite samtidigt som man trycker?

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Lindadjo

Ismael: Silikonspray funkar till hela vagnen, och det är bara att spruta i alla hål du hittar. Gärna i lederna på vagnen med. Men gör det utomhus, eller på tidningspapper så du inte halkar och bryter armar och ben

Spruta silikon till dina "fällknappar" med så blir det kanske lite bättre där med.

• Lindadjo

Olja ska man undvika, då det ofta blir kletigt och drar åt sig grus och skit istället.

• Ismael
    RedTopaz skrev 2011-11-21 14:21:46 följande:
    Seriusly: Haha, jämfört med mig är de flesta smala just nu ;) Mitt BMI är nog uppe på fet nu. Såg du att jag skrev i din gästbok? Ja den gröna färgen är fin! Men jag gillar ändå röd bättre. Undrar varför de in längre säljer gröna klädslar? S07: om det skulle panna så funkar ju ett Cameleonchassi till också. Ismael: min ena knapp är oxå trög, ska man alltså röra styret lite samtidigt som man trycker?

Funkade för mig iallafall. Är styret stilla så sitter knappen som berget men rör jag det lite uppåt, nästan som om det hamnar i friläge på något sätt, då funkar knappen.

Ja jag har lite halkerfarenhet från siliconspray sedan tidigare så det får definitivt bli ett utomhusprojekt!
  • s07

Var finns reglerna att läsa? Jag tycker annars det verkar vara självklart att efterlysa saker i ett riktat diskussionsforum??

• s07

Bluetopaz- just ja frogchassi på camram funkar också. Men ärligt gillar jag frogchassit bättre. Inga onödiga knappar mm, jag höjde handtaget sällan ändå.