• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis

sitta i liggdelen rekomenderar jag, eller härda ut. annars kommer du hålla på att byta runt mellan olika vagnar oftast upplever vi de som ett större problem än vad barnen själva tycker att de är! trist att göra sig av med en vagn du gillar för nåt du ogillar för att bugaboon sen säkert skulle funka igen om nån månad

• RedTopaz

Jag håller med, använd liggdelen ett tag till och ha med en kudde att bulla upp i ryggen när han vill sitta. Lösa selar finns att köpa på alla babybutiker, kostar ca 250kr vill jag minnas, fäst den i ramen på sidorna. När min första son krånglade så här när jag bytte till sittdelen (hade bullat upp i liggdelen ett tag men tröttnade) så sket jag helt sonika i det och lät honom sura och gav honom nallen, nappen och lade en filt över suffletten tills han tillslut somnade. Efter någon vecka hade han vant sig och sov lika bra som tidigare.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Blondie 80

Tack för era tankar! Jag tyckte det var så grymt jobbigt att få dit sittdelen och jag gillar verkligen att komma åt varukorgen så han får härda ut ett tag till. Annars blir det liggdelen då!

Edvin 050902, Julius 080217 & Sixten 110626; seriously-pysslig.blogspot.com
  • MrsNielsen

Hej alla Bugaboo experter.
    Har en liten fråga som jag förhoppningsvis hoppas att ni kan svara på.
    Har en Bugaboo köpt November 2009, idag gick min handbroms sönder.Bara så där!!!!
    AAAh! Garantin gäller i bara 2 år,vet ni möjligtvis hur mkt det kostar att laga den?
    Ska ringa omedelbart imorgon och kolla med butiken hur man går till väga

Tacksam för svar endå!

• Sweetheartno1

MrsNielsen:
    Man kan köpa den som reservdel hos sin återförsäljare ! Vart köpte du vagnen ?

• imaj

Argh!! :-/ Ståbrädans gummisnodd har blivit usel och håller inte upp ståbrädan fast jag drar åt den ordentligt! Vet att vi pratade om detta i tråden för någon månad sen. Hur hade ni andra gjort? Var det så att vissa bytt ut snodden? Eller har någon något trick på att få den att hålla sig uppe?

• Tant Pruselius
    imaj skrev 2011-11-28 09:53:51 följande:
    Argh!! :-/ Ståbrädans gummisnodd har blivit usel och håller inte upp ståbrädan fast jag drar åt den ordentligt! Vet att vi pratade om detta i tråden för någon månad sen. Hur hade ni andra gjort? Var det så att vissa bytt ut snodden? Eller har någon något trick på att få den att hålla sig uppe?
    jag krokar fast kroken i sidan på brädan istället och spänner åt snodden då hålls min upp... annars hasar den bara ner...

Vi hade liggdel tills lillasysteryster var 7,5mån (med kudde och sele i från ca 5mån) det var perfekt...
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-11-28 10:34:01 följande:
    jag krokar fast kroken i sidan på brädan istället och spänner åt snodden då hålls min upp... annars hasar den bara ner...

Vi hade liggdel tills lillasysteryster var 7,5mån (med kudde och sele i från ca 5mån) det var perfekt...
    Dra nånstans va.. inte tusan har väl lillasyster gått och blivit så stor????