• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imaj

Just det där med att handtaget reflekterar jag nästan aldrig över, däremot ser jag att andra reagerar om de rör i vagnen och det rör sig... Många ser ut som om de tror att vagnen gått sönder ;-P haha...

• straw2008
    imaj skrev 2011-11-28 09:53:51 följande:
    Argh!! :-/ Ståbrädans gummisnodd har blivit usel och håller inte upp ståbrädan fast jag drar åt den ordentligt! Vet att vi pratade om detta i tråden för någon månad sen. Hur hade ni andra gjort? Var det så att vissa bytt ut snodden? Eller har någon något trick på att få den att hålla sig uppe?
    Har bytt min 3 gånger men den klarar inte att hållas uppe i alla fall så det blir livsfarligt när brädan "viker" sig då man ska in/ut ur buss osv...

har inte hittat en lösning.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Catoz

Tack snalla for svar! Gick faktiskt fram och kande pa en vagn i matbutiken i kvall (vi bor i Australien) och tjejen holl med er om att den ska vippa. Fast det kandes som om hennes vippade mindre... Maste ga till butiken och kolla i alla fall

• jniee

Hej! Skulle man kunna få hjälp av er bugaboo kunniga?:) Hur tar man av fästanordningarna till ståbrädan? Jag får liksom inte loss dem! Tack på förhand!

• FrökenFräken11

Jag har vant mig vid det vippande hantaget och att liggdelen liksom gungar lite. Det jag irriterar mig på är "stålröret" som håller ihop liggdelen lossnar lite nu och då. Jätte irriterande då jag tar isär vagnen rätt mycket för att ta i och ur den ur bilen. Dessutom är en av knapparna som man använder för att fälla ihop vagnen lite trög. Men jag gör som någon här inne tipsade om att ha chassit i lite rörelse när den ska fällas ihop så går det nästan jämt bra. Men det känns ändå lite trist då vagnen är helt ny. Knappen borde ju inte tjorva då tycker man.

• s07

Jag tror vagnen känns vippigare tom än med barn i.

Förresten måste jag än en gång säga hur mycket jag ÄLSKAR att köra min frog! Den känns bra mycket lättare, kortare och smidigare än cameleon. Då har jag cameleonhjul framtill, och på mjukaste fjädring. Fullständigt älskar denna vagn.

Är chassit verkligen mycket mindre och smalare på frogen??

• Lindadjo
    s07 skrev 2011-11-30 20:26:36 följande:
    Jag tror vagnen känns vippigare tom än med barn i.

Förresten måste jag än en gång säga hur mycket jag ÄLSKAR att köra min frog! Den känns bra mycket lättare, kortare och smidigare än cameleon. Då har jag cameleonhjul framtill, och på mjukaste fjädring. Fullständigt älskar denna vagn.

Är chassit verkligen mycket mindre och smalare på frogen??
    Smalare är den inte, några cm kortare och något lägre tror jag den är, men bredden är samma, annars skulle ju inte delarna passa ihop.
    Jag har oxå frog med camhjul. Jag har provkört cam, men föredrar min frog.
  • Lindadjo
    FrökenFräken11 skrev 2011-11-30 14:17:31 följande:
    Jag har vant mig vid det vippande hantaget och att liggdelen liksom gungar lite. Det jag irriterar mig på är "stålröret" som håller ihop liggdelen lossnar lite nu och då. Jätte irriterande då jag tar isär vagnen rätt mycket för att ta i och ur den ur bilen. Dessutom är en av knapparna som man använder för att fälla ihop vagnen lite trög. Men jag gör som någon här inne tipsade om att ha chassit i lite rörelse när den ska fällas ihop så går det nästan jämt bra. Men det känns ändå lite trist då vagnen är helt ny. Knappen borde ju inte tjorva då tycker man.
    Den pinnen ska inte lossna. Min sitter stenhårt, dessutom borde den väl hålla ihop när tyget är på plats väl? Är "fästerna" till pinnen hela? 
  • mini75

Vilket hack ska jag ha på fjädringen när min tjej väger ca 11 kg? Hittade inte  i faq....

• s07

Kortare menade jag- for min del avgör faktiskt cm i längd i trapphuset hemma! Jag föredrar även lufthjulen. Trist att de slutade med den vagnen. Ska köra extra klädselset till den i USA för det känns som jag kommer att ha frogen i ett par år till.