• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-12-06 00:33:55 följande:
    Lindadjo, HUR fick du tag på den orangea varukorgen??? Jag har en men den är verkligen solblekt ställvis. Tråååkigt.
    Arvegods från AnPa här i tråden. Nästan alla mina klädslar förutom den som satt på vagnen när jag köpte den, har jag fått från andra här på FL.
  • standby
    mini75 skrev 2011-12-05 20:53:43 följande:

En liten fråga som inte känns så aktuell för de flesta kanske men 

Jag tänkte vara smart och fynda solsuflett nu mitt i julrushen (på blocket då alltså). MIn fråga är om de är nåt att ha? Eller är det dumt att de är transparanta vid nätet så barnet inte får "lugn och ro" när det ska sova? Annars har jag en offwhite suflett som ju inte blir såååå varm.... 

Vad tycker ni som provat eller har den?  

Jag tyckte den var jättebra!
  • Sannaslim

Halloj alla experter! Har några frågor angående camen, jag har köpt en begagnad och nu när jag plocka isär liggdelen för att tvätta den så hitta jag på träplattan en slags svart plastögla om ni fattar vad jag menar vad ska man fästa i den? Säkerhetsbälte? Kan man ta bort säkerhetsbältet som sitter fast på ramen medans man har liggdelen på eller vad gör man med dem? Ganska fult när de hänger och slänger. Undrar samma sak över bandet som sitter på handtaget kan man klippa bort det eller fyller det nån funktion? Tack på förhand om nån orkar svara

• mini75

Sälv har jag bara sittdelen så det där med selen kan jag inte svara på men vet att andrahandsvärdet minskar om du tar bort bandet på handtaget...
    Funktionen är att man ska ha det runt handleden som en extra säkerthet. 

Jag köpte min frog begagnad och där var bandet redan bortklippt.... fast det är rätt skönt att slippa egentligen - bara i vägen tycker jag!  

• Lindadjo
    Sannaslim skrev 2011-12-06 15:07:34 följande:
    Halloj alla experter! Har några frågor angående camen, jag har köpt en begagnad och nu när jag plocka isär liggdelen för att tvätta den så hitta jag på träplattan en slags svart plastögla om ni fattar vad jag menar vad ska man fästa i den? Säkerhetsbälte? Kan man ta bort säkerhetsbältet som sitter fast på ramen medans man har liggdelen på eller vad gör man med dem? Ganska fult när de hänger och slänger. Undrar samma sak över bandet som sitter på handtaget kan man klippa bort det eller fyller det nån funktion? Tack på förhand om nån orkar svara
    Säkerhetsbältet som sitter i ramen går inte att ta bort, men på liggdelen finns det små fickor på sidorna där man kan peta ner banden, så de inte hänger och slänger.

Bandet på handtaget är mycket riktigt ett säkerhetsband, som man kan fästa runt handleden. Jag klippte bort det från min frog för bandet var så smuttsigt och äckligt. Men på en nyare vagn skulle jag låta den vara.

Vad gäller plastögglan i träplattan vet jag faktiskt inte, jag har en frog.
  • Fröken Småland
    Sannaslim skrev 2011-12-06 15:07:34 följande:
    D-ringarna i bottenplattan finns där ifall man vill fästa en extern sele i liggdelen. Säkerhetsbandet fyller väl en viss säkerhetsfunktion i och med att man kan sätta det runt handleden om det är halt ute eller så. Annars håller jag med dig om att det är fult, har alltid klippt bort mina band. På Cameleon tror jag att det sitter ett hål i profilröret under bandet och det är förstås inte heller särskilt snyggt.
  • Lillstroem

¨Öglan i plattan är nog för att kunna fästa en sele i den. =)

• Fröken Småland

Angående bildtråden så har jag fixat värdstatus till blue topaz och Lindadjo. Tänkte att några som hänger här en del kanske vill hjälpa till och släppa in nya medlemmar