• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo
    FrökenFräken11 skrev 2011-12-01 09:54:50 följande:
    Lindadjo: Måste kolla upp det där med pinnen! Det var min man som satte ihop vagnen så han kanske har gjort något fel?
    Jag kollade lite extra på min. Den går alltså att ta lös, men den hålls ihop av klädseln. Den sitter ju med kardborrar på sidorna där och då kan inte pinnen dras ut ur fästerna.
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-12-01 11:36:39 följande:
    Lindadjo- var köpte du alla dina originalklädslar? Skulle vilja ha aubergine. Och en till ny orange- det är läckert med marinblå quiltad insida!
    Jag har köpt de begagnat. Av kompisar.

Jag tycker inte om quilt alls, varesig den är marinblå eller nikotingul (som jag kallar den ljusare insidan av frog). Så de flesta frog-orginal har jag klätt om på insidan, dock utan att förstöra orginalet, så det går att bara sprätta bort det jag sytt dit sen om man vill så är den som vanligt igen.

Blue Topaz, bra att den kom fram. Nu vill jag se bild på hur den ser ut på din vagn
  • RedTopaz

Snyggt med orange Linda!! Jag tycker iaf att du borde starta eget och sy! ;) jag tänkte ta en bild idag men hann inte med det innan det blev mörkt ute :(. Suffletten är väldigt välsydd tycker jag och det är fint med band på insidessömmarna, det har jag inte sett förut. Hoppas jag får liggdelen i nästa vecka, den kom tydligen inte med leveransen i tisdags som den skulle utan skulle komma till butiken idag, hoppas jag! Idag fick jag dock hem min Bozz handmuff till styret, myyyys!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Carun

En liten fråga. Hämtade min cameleon idag. Tycker att liggdelen lutar ner lite vid fotändan, den är liksominte helt horisontell. Dessutom så vippar den ganska mkt.. Ska det vara så, eller hat vi gjort ngt fel när vi satte ihop den? Tack på förhand!

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-12-01 09:31:10 följande:
    Extraklädslar måste men ju ha Jag har 3, snart 4 olika liggdelar och 3 olika sittdelar. 1 orginal frog sufflett, 1 orginal cam-sufflett och en uppsjö av hemmasydda .
    Gillar cam-suffletten bättre än frog, iom att den går liiite längre fram.
    och jag älskar avgudar det hemma sydda mest mest mest ...
  • RedTopaz

Carun: det ska vara så, det är inget fel.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Lindadjo
    Carun skrev 2011-12-02 17:31:20 följande:
    En liten fråga. Hämtade min cameleon idag. Tycker att liggdelen lutar ner lite vid fotändan, den är liksominte helt horisontell. Dessutom så vippar den ganska mkt.. Ska det vara så, eller hat vi gjort ngt fel när vi satte ihop den? Tack på förhand!
    Ja, vippningarna är en del av fjädringen. Även handtaget ska vippa lite. Inget fel.
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-12-02 20:28:10 följande:
    och jag älskar avgudar det hemma sydda mest mest mest ...
    You are my biggest fan! Hjärta