• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo
    s07 skrev 2011-12-01 09:13:40 följande:
    Kortare menade jag- for min del avgör faktiskt cm i längd i trapphuset hemma! Jag föredrar även lufthjulen. Trist att de slutade med den vagnen. Ska köra extra klädselset till den i USA för det känns som jag kommer att ha frogen i ett par år till.
    Extraklädslar måste men ju ha Jag har 3, snart 4 olika liggdelar och 3 olika sittdelar. 1 orginal frog sufflett, 1 orginal cam-sufflett och en uppsjö av hemmasydda .
    Gillar cam-suffletten bättre än frog, iom att den går liiite längre fram.
  • Lillstroem
    FrökenFräken11 skrev 2011-12-01 09:54:50 följande:
    Lindadjo: Måste kolla upp det där med pinnen! Det var min man som satte ihop vagnen så han kanske har gjort något fel?
    Min vagnpinne satt också väldigt löst till en början men jag tryckte bara fast/ihop den igen och nu sitter den där den ska, inte stenhårt, men den lossnar inte iaf.
    Kolla så plasten verkligen är hel för den ska inte lossna stup i kvarten. =/
  • imaj

mini75: Tredje eller fjärde hacket inifrån. 5kg per hack plus varukorgens vikt. Så beroende på om du lastar varukorgen full ofta kan du har på fjärde, annars tredje.

• mini75
    imaj skrev 2011-12-01 10:17:41 följande:
    mini75: Tredje eller fjärde hacket inifrån. 5kg per hack plus varukorgens vikt. Så beroende på om du lastar varukorgen full ofta kan du har på fjärde, annars tredje.

tack
  • s07

Lindadjo- var köpte du alla dina originalklädslar? Skulle vilja ha aubergine. Och en till ny orange- det är läckert med marinblå quiltad insida!

• Jennie f
    Lindadjo skrev 2011-11-24 19:03:12 följande:
    Jennie f YES!!! Give me five!!! Precis så tycker jag det ska vara Ska det vara så ska de ta mig tusan vara! Och vill du höra nånting roligt? Jag köpte faktiskt hem cerise bollfrans för att sätta på min limegröna sufflett när jag skulle sy den... men så blev det för mycket med mönstrad insida osv, så det blev inget av det. Jag blev ju jätteglad nu när jag såg din bild. Det är ju precis tvärt om i färger.
    Var visst ett tag sen jag läste här.. 
    Lindadjo: Haha, vad roligt! Är så kul fixa till lite.. Håller på med en julsufflett nu. Men röd fleece inuti, vit lakansväv utanpå och beige kantband.. sen blir det väl lite juligt på skulle jag tro.
    Men jag märker att jag inte har suttit så mycket vid en symaskin, får bli som det blir.. man lär ju sig hoppas jag på :)
    Toppen  mönster har jag iaf ;)
  • RedTopaz

S07: håll utkik på blocket, jag har sett både röd, aubergine och mörkblå kklädsel till Frogen där! Eller beställ från USA! Jag fick suffletten igår Linda, nu har jag lätt den snyggaste buggan! Sorry girls! ;p

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • s07

Jo, och en i marin! Och på bugaboos hemsida finns svarta tillbehör. Har efter viss tvekan bestämt mig för att jaga rätt på ny orange klädsel om jag hittar den. KidZshop har den inte. Gillar näml den marinblå insidan, finare än krämvit tycker jag. Har orange klädsel nu men ngr delar är lite bleka.

Jämförde idag frog och cameleon på dagis och frogen ÄR ca 5 cm kortare. Att trycka ner den jämfört med camen är mycket lättare, vilket jag verkligen märker när jag kör vagnen. Den är som någon påpekade lite lägre, men det gör mig inget. Sonen är ändå vänd mot mig:) har löst bygeltugg och sittproblemet genom att ha honom halvliggande, då kan han inte tugga på bygeln.

För mig än frogen dagis- och slitvagn/ resevagn, ska jag ut på stan länge väljer jag hellre stokke som tveklöst är bästa sittvagnen för barnet. Men den är meckigare att transportera och gör sig inte lika bra i terräng.