• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82

Jag tycker camens varukorg funkade finfint på frogchassit. Använde bara med sittdel iofs. Går möjligvis emot chassit när man fäller ihop det men inte så det inte går eller så. Bredare är den no inte, frogen kan ju inte va så mycket smalare än cam direkt

• Insomnie

Hej!
    Ni har säkert svarat på det här hundra gånger... men hur lång kan ett barn vara för att åka (bekvämt) i en Cam egentligen? Dottern är strax över 80 cm och huvudet tar redan i sufletten! Tips?

• imaj

Insomnie: Jag tycker gränsen går kring 93-95cm om man vill kunna använda sufletten. Sen är det ju olika på alla barn, vissa har långa ben andra har lång överkropp. Men vi sålde våran första Cameleon när dottern var drygt 93cm eftersom hon fortfarande sov i vagnen och då tog i sufletten i liggläget.

• Insomnie
    imaj skrev 2011-12-07 09:30:07 följande:
    Insomnie: Jag tycker gränsen går kring 93-95cm om man vill kunna använda sufletten. Sen är det ju olika på alla barn, vissa har långa ben andra har lång överkropp. Men vi sålde våran första Cameleon när dottern var drygt 93cm eftersom hon fortfarande sov i vagnen och då tog i sufletten i liggläget.
    Ja för benen är det inget problem, det är långt kvar... antar att dottern har en ganska lång överkropp. Undrar vad man ska satsa på för vagn om man vill byta. Jag gillar verkligen Bee+ men den funkar ju inte jätte bra i snö ju. Skulle vilja ha en vagn / sulky med sittdelen vänd mot mig då dottern bara är 10 månader..
  • ami

Man kan ta bort sittplattan i trä i sitsen så blir sitthöjden mycket bättre. Syns ju heller inte om man har åkpåse el dyna. Jag tycker det funkar jättebra och har alltid gjort så. Vår då 3-åring åkte och sov ibland i sin Frog.

• FrökenFräken11

Oj 10 månader och du måste redan byta vagn? Jag som vill kunna ha min vagn så länge som möjligt. Sonen åkte ju vagn tills han var 4 år (han är iofs ganska lat av sig :)).

• RedTopaz

Jag hade Frogen till vår första son tills han var 3 år och det gick bra. Sedan tog sufletten i men då var det dax för honom att gå själv ändå. Vår andra son fick gå fr.o.m. det att han var 2,5år eller åka ståbräda om det är långt.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • fruV

Hej,
    har kikat i FAQ:en men hittade inget svar så jag testar att fråga er experter! Har ni åkpåse i Bugaboo liggdelen?? Finns det någon annan än Bugaboos egen som passar bättre eller blir alla bara knöliga? Tycker att det verkar lite mysigar att bädda med en åkpåse än att hålla på och knöla ner lillfia i en overall etc. 

♥Mamma till Thea 060915♥ och till Signe 111006
  • Insomnie
    ami skrev 2011-12-07 09:57:33 följande:
    Man kan ta bort sittplattan i trä i sitsen så blir sitthöjden mycket bättre. Syns ju heller inte om man har åkpåse el dyna. Jag tycker det funkar jättebra och har alltid gjort så. Vår då 3-åring åkte och sov ibland i sin Frog.
    Det ska jag testa! Den tanken har inte ens slagit mig...
    FrökenFräken11 skrev 2011-12-07 10:01:28 följande:
    Oj 10 månader och du måste redan byta vagn? Jag som vill kunna ha min vagn så länge som möjligt. Sonen åkte ju vagn tills han var 4 år (han är iofs ganska lat av sig :)).
    Jag vill också ha min vagn så länge som möjligt. Älskar den! Att åka vagn tills man är fyra är ju inte ovanligt men dottern är redan lång som en 1,5 åring och som sagt ganska lång i ryggen. Behöver inte byta exakt nu, men fortsätter hon växa i den här takten så är ett vagnsbyte inte så långt bort tyvärr...