• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • enlitenbitkaka

Hur har ni bäddat i era buggor? Ska ha i mars så det kan ju vara snö och drivis eller sol och ljumma vindar - eller något mitt emellan. Ska inte ha åkpåse, så långt har jag bestämt mig och inte lammskinn. Men vad har man i botten av vagnen för att göra det varmt och mysigt? Har en windstopperoverall till bebisen.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Tant Pruselius
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-11 10:53:21 följande:
    Hur har ni bäddat i era buggor? Ska ha i mars så det kan ju vara snö och drivis eller sol och ljumma vindar - eller något mitt emellan. Ska inte ha åkpåse, så långt har jag bestämt mig och inte lammskinn. Men vad har man i botten av vagnen för att göra det varmt och mysigt? Har en windstopperoverall till bebisen.
    Lillasyster kom i mars i år och vi hade åkpåse och lammskinn

Lindadjo - Du vet vad jag tycker ! alla ord är onödiga !DU ÄR BÄST!!!!Hjärta
  • Plly
    saandi skrev 2011-12-09 22:48:46 följande:
    Tomtesufletten var ju supermysig!! Finfinfin!

Nu har jag bombarderat stackars kidzshop med mail:) MÅSTE ha svart varukorg och sittdel!
    Åhhh, jag tycker dom inte svarar på mail, vet inte hur många mail jag skickat med olika frågor men aldrig fått svar? Däremot har jag beställt saker därifrån och det har gått toppen...
  • 3mom

Undrar om man kan köpa ett nytt fäste till bromsen som sitter på handtaget? Fästet sprack tyvärr, har i och för sig en gammal Frog men är väldigt nöjd med den och vill gärna ha kvar den, finns hjälp eller måste jag slänga hela chassit????

• saandi

PrettyPolly: tycker du? Jag har fått snabbt svar på båda mina mail! Tycker dom är super!

• Lindadjo
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-11 10:53:21 följande:
    Svårt att svara på, precis som Tant Pruselius har jag haft lammskinn och åkpåse till mina killar födda i mars och april.
  • enlitenbitkaka
    Lindadjo skrev 2011-12-11 17:49:06 följande:
    Svårt att svara på, precis som Tant Pruselius har jag haft lammskinn och åkpåse till mina killar födda i mars och april.
    Har du haft overall i åkpåsen då? Och åkpåse + lammskinn samtidigt?
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Lindadjo
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-11 18:07:26 följande:
    Har du haft overall i åkpåsen då? Och åkpåse + lammskinn samtidigt?
    Lammskinnet ligger ständigt och jämt i botten av vagnen, vinter som sommar. Overall eller inte beror på vädret. Jag har ju en bebis nu också, och milda dagar har jag inte overall på honom i åkpåsen.
  • Ismael

Jag ska ha i februari. Tyckte först det verkade mysigare med täcke, kudde och filt. Men nu har jag bäddat med lammskinn och åkpåse och det känns mysigt så tänker iallafall börja så. Kanske har jag lagt i ett för tjockt skinn, blir lite trångt men tänker att först lär ju bebisen vara så liten.