• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-12-07 22:02:46 följande:
    Men...vilken fin bild du googlade fram
    HUR LITEN var han inte ! där... lilla L
  • Insomnie
    imaj skrev 2011-12-07 21:26:28 följande:
    Insomnie: Om hon bara är 10mån behöver du inte byta vagn än. I den åldern är det oftast mest kroppen som växt, benen tar ett växtsprutt sen hon kommer säkert kunna ha vagnen i mer än ett år till. Min dotter är också lång för sin ålder och vi hade vagnen till hon var 2år och 3mån.
    Hoppas verkligen du har rätt! Fick precis köpa vinteroverall no.2 för den här säsongen då den som vi köpte för 2 månader sedan (och som då var TOKSTOR) redan är för liten.. Förvånad 
  • Insomnie
    Lindadjo skrev 2011-12-07 22:02:46 följande:
    Men...vilken fin bild du googlade fram
    Jag hittar bara fina bilder när jag googlar
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-12-08 13:11:25 följande:
    HUR LITEN var han inte ! där... lilla L
    Jaaaa!! helt sjukt att han har varit så där liten! Tycker inte han har vuxit nånting, men nu fyller han ju hela liggdelen Han har nog vuxit ändå.
  • saandi
    Stort tack till bästa tråden på hela familjeliv! Kyss
    Nu fick jag äntligen beställt både varukorg och bumperbar. Så nu väntar jag bara på leverans sen är min cam helt kittad och redo för bebis ankomst (bf om 4 veckor) Längtar ihjäl mig både efter bebis och att få använda min vagn!:P
  • saandi

Förresten, om man har bebis i liggdel och 2,5 åring på ståbräda finns det något bra ställe att sätta en organizer på? Kan man liksom sätta den på sidan? Eller kan den sitta vid fotändan fast sonen står på ståbrädan?
    Känns ju lite bökigt med skötväska med allt i i varukorgen när den blir så svåråtkomlig med liggdelen på. Så jag tänkte om man skulle satsa på en organizer för att liksom ha det viktigaste lätt tillgängligt och sen ha ombyten och så i varukorgen. Bra idé??

• Alisa
    Insomnie skrev 2011-12-07 08:45:17 följande:
    Hej!
    Ni har säkert svarat på det här hundra gånger... men hur lång kan ett barn vara för att åka (bekvämt) i en Cam egentligen? Dottern är strax över 80 cm och huvudet tar redan i sufletten! Tips?
    Jag har sett flera som tagit bort sufletten (mer sulkylikt) och låtit större barn åka.
  • FrökenFräken11

Nu är det bara att ta fram snöhjulen. Vi har fått massor av snö. Gick med vagnen igår med de mindre hjulen och det var rätt tungt!

• Blondie 80

Snöpremiär för min CAM idag. Det gick ganska bra utan snöhjul, men det fastnade en massa snö mellan höger bakhjul och varukorgen. Nu regnar allt bort så snöhjulen får nog vänta ett tag till.