• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-12-11 17:49:06 följande:
    Svårt att svara på, precis som Tant Pruselius har jag haft lammskinn och åkpåse till mina killar födda i mars och april.
    great minds think alike !
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-11 18:07:52 följande:
    Tipsa gärna om tunnare åkpåse a'la lodger men snyggare
    någon brio flecce?
    enlitenbitkaka skrev 2011-12-11 18:07:26 följande:
    Har du haft overall i åkpåsen då? Och åkpåse + lammskinn samtidigt?
    det kallaste dagarna hade vi en sådan där teddy-overall....
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-12-11 18:37:32 följande:
    Lammskinnet ligger ständigt och jämt i botten av vagnen, vinter som sommar. Overall eller inte beror på vädret. Jag har ju en bebis nu också, och milda dagar har jag inte overall på honom i åkpåsen.
    jag har minsann oxå bebis nu... *ignorerar det faktum att bebban blev 9mån här om dagen*
    och lammskinnet ligger ständigt i kärran här med....
  • Tant Pruselius
    Ismael skrev 2011-12-11 18:40:31 följande:
    Jag ska ha i februari. Tyckte först det verkade mysigare med täcke, kudde och filt. Men nu har jag bäddat med lammskinn och åkpåse och det känns mysigt så tänker iallafall börja så. Kanske har jag lagt i ett för tjockt skinn, blir lite trångt men tänker att först lär ju bebisen vara så liten.
    och dem gillar ju trångt så det blir nog alla tiders då...
  • Hejåhå

Luscious: åkpåsen är ett måste till sittdelen sedan, så det är inte fel att köpa redan den här säsongen.

I är född 2/3-11 och då var det ff is, snö och flera minus. Den första månaden var vi inte ute med vagnen så mycket, men jag bäddade med Bugaboos åkpåse och tjockare overall samt fyllde ut vagnen lite extra med en filt.

• Mynta

Frågar här, ni brukar ju ha koll på det mesta. Skip Hop Saddlebag, har den utgått? Googlar och googlar, men hittar den ingenstans.

• Lindadjo
    Mynta skrev 2011-12-12 08:16:54 följande:
    Frågar här, ni brukar ju ha koll på det mesta. Skip Hop Saddlebag, har den utgått? Googlar och googlar, men hittar den ingenstans.
    Jag är inte hundra, men jag tror faktiskt den har det. Vet att många letar begagnade nu. Håller hååååårt i min!
  • Noiis
    Mynta skrev 2011-12-12 08:16:54 följande:
    kidzshop hade i veckan iaf
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-12-11 19:13:59 följande:
    jag har minsann oxå bebis nu... *ignorerar det faktum att bebban blev 9mån här om dagen*
    och lammskinnet ligger ständigt i kärran här med....
    Noa blir ju förtusan 4 ÅR snart *hjäääälp* men han har ändå sin fäll i vagnen när han väl åker vagn.... *mummlar surt för mig själv*

Fårfäll är bästa köpet! Köpte den när han va precis nykommen och använder den än...
    Vet inte hur många åkpåsar och andra tillbehör jag gjort av med  
  • RedTopaz

Luscious: till Mona tre födda i okt, feb har jag bäddat med lakan, täcke och kudde, till lillminst född i aug hade jag tunn filt i påslakanet istället för täcke. Vid 3 månader har jag bytt till bugaboo åkpåse och kudde istället.

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • Lindadjo

Ja, lammfällen är det bästa köpet jag gjort med. Vagnar och tillbehör har kommit och gått, men lammfällen är kvar. Har samma nu som jag haft till samtliga barn. Bara tvättat lite då och då, och den blir som ny igen. Min äldsta pojke fyller 8 år, och jag har så klart lammfällen i sittdelen, så länge de åker vagn. Helt suverän! Älskar den!