• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Broadway

Idag får jag hem min första bugga! Så spännande. Har haft 14 vagnar hittills, vissa underbara och andra mindre bra. Har sneglat på en bugga länge men bor på landet och det är väl inte optimalt. Nu har jag i alla fall köpt en begagnad som jag tänkte ha som extravagn, i bilen. Hoppas den är lika smidig som den verkar!

• Lindadjo
    Broadway skrev 2011-12-12 16:50:52 följande:
    Idag får jag hem min första bugga! Så spännande. Har haft 14 vagnar hittills, vissa underbara och andra mindre bra. Har sneglat på en bugga länge men bor på landet och det är väl inte optimalt. Nu har jag i alla fall köpt en begagnad som jag tänkte ha som extravagn, i bilen. Hoppas den är lika smidig som den verkar!
    Hur känns det än så länge? Jag hade sneglat på bugga i flera år innan jag äntligen slog till. Mina killar var för stora när jag väl fått upp ögonen för vagnen. Men när jag blev gravid igen så var beslutet redan taget. Jag behövde inte fundera på vilken vagn jag skulle ha.. utan det har jag planerat länge, långt innan jag ens blivit gravid, långt innan vi ens bestämt oss för att skaffa en till... ja, ni fattar
    Lillgrabben är snart 4 månader, och jag älskar min frog. Jag har tom utökat med ett bee+. Så nöjd med båda vagnarna.
  • Plly

En rolig grej bara...den där BAS design buggan som fanns på blocket för ett tag som var helvit förutom framhjulen som var svarta vanliga?...Såg igår en tjej med en vanlig cameleon på söder som hade dom vita framhjulen...hehe. Såg lite lustigt ut...  (nån härinne?)

• Mynta
    Noiis skrev 2011-12-12 10:49:32 följande:
    kidzshop hade i veckan iaf

Tack! Kollade nu, men de verkar bara ha röda och kamouflage, och ingen av dem i lager. Men Bugaboos egen lilla måste ju vara ganska likvärdig..? Obestämd

Har inte BF förrän i maj, men sitter redan och googlar tillbehör och funderar på färgkombos. Haha! 
  • Lindadjo
    Plly skrev 2011-12-14 12:37:38 följande:
    En rolig grej bara...den där BAS design buggan som fanns på blocket för ett tag som var helvit förutom framhjulen som var svarta vanliga?...Såg igår en tjej med en vanlig cameleon på söder som hade dom vita framhjulen...hehe. Såg lite lustigt ut...  (nån härinne?)
    Haha, de skulle ha bytt med varandra!
  • Fröken Småland
    Mynta skrev 2011-12-14 13:24:26 följande:
    Tack! Kollade nu, men de verkar bara ha röda och kamouflage, och ingen av dem i lager. Men Bugaboos egen lilla måste ju vara ganska likvärdig..? Obestämd

Har inte BF förrän i maj, men sitter redan och googlar tillbehör och funderar på färgkombos. Haha! 
    Man kan aldrig vara för tidigt ute! *vet* Drömmer
  • Mynta
    Fröken Småland skrev 2011-12-14 13:55:04 följande:
    Man kan aldrig vara för tidigt ute! *vet* Drömmer

Nej, det är så va? Har en pojke som blir 4 snart, så det känns underbart att vara inne i vagnsvängen igen! Jag är HELT lyrisk över färger, skötväskor, åkpåsar och så vidare! Sambon är inte fullt lika upphetsad.

Nu är mest den stora frågan, brun eller mörkgrå bas? Jag älskar verkligen den bruna, men man kanske blir begränsad i matchning...? Allt passar ju med mörkgrått, så enkelt är det ju inte med brunt. *dagens i-landsproblem*
  • Fröken Småland
    Mynta skrev 2011-12-14 13:57:41 följande:
    Nej, det är så va? Har en pojke som blir 4 snart, så det känns underbart att vara inne i vagnsvängen igen! Jag är HELT lyrisk över färger, skötväskor, åkpåsar och så vidare! Sambon är inte fullt lika upphetsad.

Nu är mest den stora frågan, brun eller mörkgrå bas? Jag älskar verkligen den bruna, men man kanske blir begränsad i matchning...? Allt passar ju med mörkgrått, så enkelt är det ju inte med brunt. *dagens i-landsproblem*
    Jag tycker tvärtom att allt passar mot brunt. Brun är den allra finaste basen tycker jag