• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RedTopaz

Grattis hejåhå!! :)

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • spigg
    Ellan 73 skrev 2011-12-15 13:16:04 följande:
    Tack för tipsen och den fina bloggen!!! Jag ser dock ingen bild på vagnen med ståbräda..men det kan vara jag som är blind. Man kan alltså ha tre barn samtidigt? Två i vagnen och en som som rullar med? Det är ju fantastiskt i så fall!!

Men hur är stabiliteten på Donkeyn?
    Här! blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/27/bugaboo-donkey-med-stabrada/
    På bilderna har jag iofs  vagnen i mono men det funkar ju likadant med vagnen i duo. Så ja, den går att använda md tre barn!

Jag tycker att den är stabil, men det beror lite på hur du menar?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Dunderklumpen

Frog-fråga

Jag har span på en Frog på Blocket men blir himla skeptisk till om den är äkta då den röda/orangea suffletten, som enligt säljaren är original och inköpt i USA för 4 månader sedan, inte är i den gul/vita quilten utan den är svart?

Och hur är det nu, skiljer bältet på de amerikanska vagnarna sig från bältet på de svenska?

Julia 2010-08-08
  • Fröken Småland

Den orange, grå och denim-suffletten har marin foder. Sittdelen ser ut att ha europeisk sele, den kommer ut genom hålen i höjd med barnets höft. På US-modeller sitter de banden fastsydda i ryggen. Fråga säljaren om det.

• Pixic

Jag har en liten fundering som nån av er experter kan svara på :)
    Jag ska köpa en Bugaboo cameleon och har kikat lite på deras parasoll. Jag vill ha ett rosa, men färgen är så himla stark. Skulle mer vilja ha ett ljusrosa parasoll..

Vet nån om de funkar med ett annat märke av parasoll på bugaboos vagnar?

• Dunderklumpen

Tack Fröken Småland!
    Säljaren säger att axelremmarna saknas men det går ju att beställa nya sådana antar jag. :)

• s07

Jag tycker den frogen verkar vara ett kap om den är i så bra skick som det beskrivs.

• Fröken Småland

Nej det går inte att beställa vad jag vet. Framför allt skall de ju sitta fastsydda i klädseln, jag reagerade faktiskt på att de saknades på bilden men tänkte att det kanske var ett sittdelsöverdrag på vagnen där man inte dragit igenom selbanden. Har aldrig sett förut att de saknats.